ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Hana Talli Hlubučková, Barbora Jaburková a kol. Autor: neudeven
Popis: Cílem programu je neslyším a sluchově postiženým a žákům a žákyním středních škol v rámci projektu společného učení a také žákům a žákyním středních škol se speciálními vzdělávacími potřebami ( uživatelům Českého znakového jazyka, neslyšícím, sluchově postiženým),popřípadě žákům posledních ročníků základních škol, rozvinout klíčové kompetence, sebereflexi, a upozornit na rizika manipulace informacemi, rozvinout kritické myšlení dětí, zvýšit schopnosti komunikace, prezentace, empatie a vzájemného pochopení cílových skupin, doplnit a sjednotit znalosti tematiky médií, informací a komunikace, poukázat na praktické problémy vzájemného získávání informací a komunikace mezi i intaktními žáky a žákyněmi (osobami) a žákyněmi a žáky (osobami) se sluchovým postižením a neslyšících a rozvinout znalosti a dovednosti v těchto blocích získané na základní škole. a) Formát pracovních materiálů: Pracovní sešity v PDF ( s předtiskovou přípravou) + výuková videa s pevnými titulky, nebo výukový videa s voltelnými titulky a překladem do Českého znakového jazyka, prezentace b) Tento vzdělávací program neslouží jako náhrada výukového materiálu pro jednu vzdělávací oblast. Jedná se o ucelený materiál s hodinovou dotací ve variantě A – 16 hodin pro intaktní žáky a společné učení a Ve variantě B 20 hodin pro zcela neslyšící, pro žáky a žákyně s těžkým sluchovým postižením a uživatele českého znakového jazyka. Materiál lze použít v různých vzdělávacích oblastech (Člověk a jeho svět, Mediální výchova), případně ve volitelných předmětech či volnočasových aktivitách, které jsou součástí vzdělávání. c) Program je určen pro žáky a žákyně 1.-2.ročníků středních škol v rámci společného učení a pro žáky a žákyně 1.-2. sročníků středních škol pro žáky a žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami - uživatele Českého znakového jazyka, neslyšící, sluchově postižené, ( případně pro poslení ročníky základních škol ) d) Program je tematicky zaměřen na média a informační bezpečnost, práci s informacemi, jejich vyhodnocování a je rozdělen do čtyř bloků: A)Nová a stará média, B) Knihovna jako místo nejen digitálního bezpeční, C)Desatero bezpečnosti na internetu D) Komunikace e ) Výstupem z programu jsou pracovní sešity s e zpracováním výše uvedených témat a to ve dvou variantách. Ve variantě A - pro společné učení a ve variantě B pro žáky a žákyně se sluchovým postižením, neslyšící a uživatele Českého znakového jazyka, výuková videa ve variantě A s pevnými titulky, ve variantě B s volitelnými titulky a překlady do Českého znakového jazyka a Metodika pro pedagigické pracovníky . f) Tematické bloky: A)Nová a stará média, B) Knihovna jako místo nejen digitálního bezpeční, C)Desatero bezpečnosti na internetu D) Komunikace g )V zásadě jde o propojování formálního a neformálního vzdělávání (rozvoj kritického myšlení – vícezdrojový sběr informací – nespoléhat se pouze na předložené informace, nebo materiál k výuce). Poukazuje na nutnost aktivního zapojení mladých lidí do procesů spolurozhodování a spoluúčasti na rozvoji občanské společnosti. h) Forma výuky: Prezenční . Realizace programu je založena na propojení teoretické výuky – výukových hodin formou přednášek a diskusí se žáky a žákyněmi za využití např.komunitkího kruhu spojených se samostatnou prací žáků (s asistentem) během hodin – s prohlubováním a rozšiřováním vědomostí prostřednictvím získávání odborných zkušeností při exkurzích a besedách a tvorbě závěrečné práce vše maximální efektivitou pro budoucí využití účastníků programu v praktickém životě. Sami Neslyšící se podíleli na vzniku výukových materiálů, které jsou k dispozici v ve formátu PDF s možností uplatnit všechny materiály v tištěné podobě – s ohledem na využití starých médií např. přepis rozhlasu online, bezpečná knihovna (jakožto nositel ověřených informací a prevence proti mediální manipulaci). Prostor je i pro sebehodnotící odstup žáka. Neslyšící si nemohou zapisovat poznámky – zde je tedy vyhrazen prostor pro vlastní kreativitu, není to v rozporu s moderními technickými prostředky, jen podpora rozvoje vlastní kreativity a sebereflexe. V Metodice jsou pak uvedeny zásady a doporučení pro práci s programem – i metodické pokyny pro práci s učebními materiály: pracovním sešitem se slovníčkem a pracovními listy. Připojili jsme rovněž praktické rady pro příjemce programu vycházející z našich zkušeností při ověřování programu. i) Použité metody : Teoretická část výuky probíhá informačně – receptivní metodou s výukovými materiály (pracovní sešit rozdělený na 4 kapitoly s výukovými videi, pracovními listy a slovníčkem), používají se řízené dialogy, prezentace v PowerPointu, vzhledem ke speciálním potřebám cílové skupiny i video ukázky, vizuální podněty. Praktická část – prohlubování a rozšiřování teoretických znalostí prostřednictvím exkurzí, diskusí a besed. V rámci produktivní části projektu je zadána samostatná práce. V případě skupiny B (neslyšící, uživatelé českého znakového jazyka) je nutné tlumočení do Českého znakového jazyka a zároveň je třeba pořizovat i simultánní přepis podle potřeb cílové skupiny a jí zvolené formy komunikace. j) nejdůležitější pojmy: Neslyšící, sluchově postižení, uživatelé Českého znakového jazyka, nová a stará média, knihovny jako místo digitálního bezpečí, Desatareto bezpečnosti na internetu, závislosti, kyberšikana, komunikace
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Vzdělávací program