ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Pavlína Mazáčová a kol. Autor: neudeven
Popis: Publikace patří mezi realizovaná a ověřená témata dle nabídky vzdělávacího modulu Informační gramotnost (konkrétně témata 1 - 9: jak se neztratit v informacích a datech, jak hodnotit a ověřovat zdroje informací a porozumět každému sdělení, jak organizovat a uspořádávat data a informace, jak zobrazovat informace pro efektivnější učení, jak pracovat s cizími zdroji informací, jak se vyrovnat s příležitostmi a hrozbami digitálních technologií, jak pracovat s tablety a mobilní telefony ve výuce, co přinášejí otevřené vzdělávací zdroje do výuky, jak se dostává e-learning do současné výuky). Odborná publikace Informační gramotnost s podtitulem Teorie a vzdělávací praxe je výsledkem aktivit společenství praxe akademiků, učitelů a vysokoškolských studentů a přináší do českého vzdělávacího prostředí aktuální a lze říci ojedinělý pohled na problematiku informační gramotnosti a jejího rozvíjení v primárním a sekundárním vzdělávání. Prvotním podnětem ke vzniku jednotlivých tematických kapitol byla absence teoretického publikačního zázemí i odborného pohledu na informační gramotnost v českém vzdělávacím prostředí. Do pojetí publikace se promítly také výsledky aktuálních tematických výzkumných šetření České školní inspekce, které nejsou ke stavu rozvíjení informační gramotnosti v českém školství lichotivé. Souvisejícím aspektem vzniku publikace je naléhavá potřeba umožnit v českém školním prostředí implementaci fungujících a aktuálních zahraničních přístupů k rozvoji informační gramotnosti ve školní praxi. Publikace vznikla v reflexi dlouholeté pedagogické praxe i odborného zájmu autorky a editorky o problematiku informační gramotnosti. Cílem autorů textu je to, aby se publikace stala funkčním příspěvkem k zájmu o téma v odborné pedagogické komunitě, v prostředí pregraduální přípravy budoucích učitelů na vysokých školách a aby nalezla své místo v knihovnách a kabinetech učitelů a dalších zájemců o informační gramotnost a její rozvíjení. A) Formát: PDF; b) Oblast vzdělávání: informační gramotnost; c) Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ; d) Tematické zaměření: podpora profesních kompetencí učitelů s rozvíjením matematické gramotnosti na ZŠ; e) Typ materiálu: odborná publikace; f) Dílčí témata výstupu: informační gramotnost: teorie, školní praxe, výzkum, jak se neztratit v informacích a datech, hodnotit a ověřovat pro porozumění sdělení, práce s informacemi v metodách programu RWCT, jak organizovat informace, data a znalosti, infografiky - zobrazení pro efektivní učení, myšlenkové mapy v práci s informacemi, prezentace informací ve školním prostředí, příležitosti a hrozby online prostředí, sdílení osobních informací online, multimédia pro rozvoj informační gramotnosti, e-portfolio jako efektivní nástroj učení; g) Účel výstupu: aby se publikace stala funkčním příspěvkem k zájmu o téma v odborné pedagogické komunitě, v prostředí pregraduální přípravy budoucích učitelů na vysokých školách a aby nalezla své místo v knihovnách a kabinetech učitelů a dalších zájemců o informační gramotnost a její rozvíjení.; h) Využité formy: funkční publikace pro rozvoj informační gramotnosti u žáků 1. a 2. stupně; i) Použité metody: analýza konkrétních témat informační gramotnosti pro výuku; j) Klíčová slova: informační gramotnost, učitel, základní škola, žáci, didaktika, pedagogika, kompetenční učení, kurikulum.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Publikace