Autor: Kolektiv autorů NPI ČR
Autor: neudeven
Popis: Vzdělávací modul Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí se soustředí na objasnění behaviorálních principů ve vztahu k podpoře vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími
potřebami. Cílem vzdělávacího modulu je seznámit účastníky s principy aplikované behaviorální analýzy (ABA) a s možnostmi aplikace těchto principů do prostředí školy. Důraz je přitom kladen na pochopení ABA, jejích nástrojů a na schopnost zakomponovat principy ABA do českého školského systému. První část modulu představuje teoretické základy ABA. Druhá část modulu objasňuje možnosti užití principů ABA ve školním prostředí. Třetí část modulu ABA se soustředí na získání praktických dovedností v zařízeních poskytujících behaviorální intervenci.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Jiné
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR
Autor: neudeven
Popis: Výuková prezentace je součástí metodického materiálu pro výcvikový vzdělávací modul Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Svým pojetím podporuje obsah vzdělávacího modulu; předkládá teoretická východiska, vysvětluje základní principy chování, osvětluje význam užití principů aplikované behaviorální analýzy v českém školském systému, zabývá se měřením chování, objasňuje postupy, hodnocení, učení dovedností, seznamuje s programem Simple Steps, zabývá se historií a vývojem aplikované behaviorální analýzy jako aplikovaného vědního oboru.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Prezentace
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR
Autor: neudeven
Popis: Výuková prezentace je součástí metodického materiálu pro výcvikový vzdělávací modul Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Svým pojetím podporuje obsah vzdělávacího modulu; předkládá možnosti využití aplikované behaviorální analýzy v poradenské a pedagogické praxi; akcentuje podporu při vzdělávání dětí s PAS; uvozuje právní rámec společného vzdělávání, předkládá možnosti využití aplikované behaviorální analýzy v prostředí škol v ČR, specifikuje možnosti využití prvků ABA v rámci edukace, představuje doporučení ŠPZ jako nástroj podpory školám k využití principů aplikované behaviorální analýzy; osvětluje roli asistenta pedagoga/behaviorálního technika; představuje základní metody učení vycházející z aplikované behaviorální analýzy.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Prezentace
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR
Autor: neudeven
Popis: Publikace jako podpůrný výukový materiál je součástí metodického materiálu k výcvikovému vzdělávacímu modulu Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Publikace obsahuje příspěvky zahraničních i tuzemských odborníků, nabízí pohled na teoretická východiska, základní terminologii a postupy aplikované behaviorální analýzy jako aplikovaného vědního oboru, informuje o rozvoji v České republice, představuje ABA třídu jako jednu z variant funkční inkluze, ukazuje možnosti implementace prvků aplikované behaviorální analýzy do školního prostředí a využití behaviorálních principů v rámci podpůrných opatření pro žáky s PAS, také nabízí pohled na využití aplikované behaviorální analýzy u dospělých. Součástí publikace je představení pilotně ověřeného vzdělávacího modulu Užití prvků aplikované behaviorální analýzy ve školním prostředí. Strukturou a obsahem publikace doplňuje a rozšiřuje výukové prezentace a poskytuje účastníkům vzdělávacího kurzu a dalším čtenářům inspirativní vhled do tématu.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Publikace