ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Vlasta Moravcová, Štěpánka Kaňková Autor: neudeven
Popis: Příspěvek patří mezi další výstupy vzdělávacího modulu Matematická gramotnost. V současné výuce analytické geometrie na středních školách často chybí dostatečná názorná vizualizace základního pojmu vektor. Pro nedostatek času brzy nasazujeme aparát rovnic a žáci zpravidla bez pochopení a bez reálné představy pouze aplikují naučené algoritmy. V rámci projektu proto hledáme způsob, jak tento negativní přístup minimalizovat. V příspěvku nejprve analyzujeme současný stav a dále představujeme sérii vlastních úloh vhodných pro žáky druhého stupně základní školy a žáky střední školy, které jsou zaměřeny na práci s kartézskou soustavou souřadnic a propojují různé oblasti matematiky. Podrobněji se věnujeme rozboru přístupů žáků různých ročníků šestiletého a čtyřletého gymnázia k řešení těchto úloh. Na zkoumaném vzorku se překvapivě ukázalo, že mladší žáci jsou v řešení předložených úloh úspěšnější než žáci předmaturitního ročníku. A) Formát: PDF; b) Oblast vzdělávání: matematická gramotnost; c) Cílová skupina: 1. a 2. stupeň ZŠ; d) Tematické zaměření: analýza současného stavu ve výuce analytické geometrie s návrhem série vlastních úloh; e) Typ materiálu: příspěvek; f) Dílčí témata výstupu: současný stav a motivace, použité metody, představení úloh, úlohy zaměřené na vlastnosti rovinných útvarů a jejich obsahy a obvody, úlohy o shodných zobrazeních, příprava pro práci s vektory, hra formulky, žákovské řešení úloh, diskuze, závěr; g) Účel výstupu: navržení série vlastních úloh vhodných pro žáky druhého stupně základní školy a žáky střední školy, které jsou zaměřeny na práci s kartézskou soustavou souřadnic a propojují různé oblasti matematiky; h) Využité formy: analýza současného stavu a navržení vlastních úloh; i) Použité metody: individuální úlohy pro žáky; j) Kartézská soustava souřadnic, bod, vektor, rovinný útvar, osová souměrnost, středová souměrnost, algebraický výraz, kurikulum matematiky, učebnice matematiky, hra „formulky“.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Článek