Autor: RNDr. Martin Jáč, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: V rámci videohospitace je zaznamenána výuka tématu stavba a funkce lidského srdce, výuka je zaměřena především na popis anatomických struktur srdce. Nedostatečná pozornost je zaměřena na propojování poznatků o anatomické stavbě srdce a poznatků o krevním oběhu. V analyzované výuce je patrná ontologická bariéra mezi ontologickými kategoriemi hmota (matter) a proces (process). Výuka byla vedena studentem učitelství přírodopisu a environmentální výchovy PdF UP.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Čeněk Kodejška a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v 9. ročníku vedené studentkou PřF UP Marií Žvakovou během souvislé pedagogické praxe na ZŠ Spojenců Olomouc na téma praktické využití elektromagnetu. Hodina natočená 5. 10. 2017 zahrnovala úvodní opakování ve formě skupinové soutěže, frontální výklad s využitím frontálních demonstračních pokusů i závěrečné shrnutí. Délka videa 44:24.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Hercik, Mgr. Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou studentem učitelství. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky. Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Soubor zahrnuje videohospitaci, která proběhla dne 5. října 2017 na Klvaňově gymnázium Kyjov. Vyučovací hodina byla vedena studentem oboru Učitelství biologie pro SŠ a učitelství geografie pro SŠ bc. Radimem Mezihorákem. Téma hodiny „Tvar Země a zeměpisné souřadnice“ vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu pro kvartu osmiletého gymnázia.
a) video
b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) kvarta, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, planetární geografie
e) didaktická kazuistika
f) Tvar Země a zeměpisné souřadnice
g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace
j) videohospitace, rotace Země, zeměpisné souřadnice, tvar Země
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: RNDr. Olga Vránová, Ph.D.; RNDr. Martin Jáč, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: V hospitované výuce je zaznamenána výuka tématu morfologická stavba květu krytosemenných rostlin, konkrétně se výuka zaměřuje na následující obsah:
e) základní části květu krytosemenných rostlin,
f) typy květů podle utváření květních obalů,
g) pohlavnost květu.
Ve výuce je rozvíjen oborový koncept propojující poznatky z rostlinné morfologie a poznatky o variabilitě květních obalů s využitím pozorování, porovnávání a popisu pozorovaných struktur. Výuka byla vedena studentkou učitelství přírodopisu a environmentální výchovy PdF UP.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Marta Klečková
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené studentkou Bc. Barborou Vrbovou v sekundě Církevního gymnázia Německého řádu Olomouc dne 10. 10. 2017. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: RNDr. Martin Jáč, Ph.D.; RNDr. Olga Vránová, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: V rámci videohospitace je zaznamenána výuka tématu vnější stavba (morfologie) listu rostlin, konkrétně se výuka zaměřuje na následující obsah v rámci morfologie listu:
a) základní typy listů
b) typy jednoduchých celistvých listů podle jejich tvaru
c) typy složených listů
d) typy okrajů listu
Ve výuce je rozvíjen oborový koncept propojující poznatky z rostlinné morfologie a poznatky o biodiverzitě rostlin s využitím pozorování, porovnávání, popisu pozorovaných struktur a jejich následné klasifikace. Výuka byla vedena studentkou učitelství přírodopisu a environmentální výchovy PdF UP.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: RNDr. Martin Jáč, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: V rámci videohospitace je zaznamenána výuka tématu stavba a funkce lidského srdce, výuka je zaměřena především na popis anatomických struktur srdce. Nedostatečná pozornost je zaměřena na propojování poznatků o anatomické stavbě srdce a poznatků o krevním oběhu. V analyzované výuce je patrná ontologická bariéra mezi ontologickými kategoriemi hmota (matter) a proces (process). Výuka byla vedena studentem učitelství přírodopisu a environmentální výchovy PdF UP.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Říha a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v kvartě vedené studentkou PřF UP Štěpánkou Ošmerovou během souvislé pedagogické praxe na Gymnáziu a JŠ Břeclav na téma elektrotechnických součástek kondenzátor a cívka. Hodina natočená 10. 10. 2018 zahrnovala úvodní opakování ve formě samostatné práce žáků podpořené pracovními listy s následnou kontrolou výsledků a uvedením správného řešení na tabuli i frontální výklad podpořený prezentací a dataprojektorem. Délka videa 39:34.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Marta Klečková
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené studentkou Bc. Magdalenou Kubaczkovou v tercii Gymnázia Čajkovského v Olomouci dne 11. 10. 2018. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Irena Smolová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou studentem učitelství. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky. Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodina zeměpisu, která proběhla dne 12. října 2018 na ZŠ v Zábřehu. Vyučovací hodina byla vedena bc. Anetou Švecovou, studentkou učitelství geografie, navazujícího magisterského studijního programu. Studentka realizovala hodinu v rámci pedagogické praxe na ZŠ v Zábřehu. Tématem hodiny bylo „Vodstvo ČR“. Téma výukové hodiny vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu a vyučovací hodina tak logicky navazovala na hodiny předcházející, kdy byly probírány základy fyzické geografie České republiky. V rámci hodiny byla využívána powerpointová prezentace, nástěnná mapa, školní atlas, mapa ČR (formát A3) – fyzickogeografická mapa a slepá mapa i učebnice.
a) video
b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, fyzická geografie ČR, hydrosféra
e) didaktická kazuistika
f) Vodstvo ČR
g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace
j) videohospitace, vodstvo, hydrosféra, řeky v ČR, pramen, Labe, Vltava, Morava
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Irena Smolová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou zkušeným učitelem. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodiny, která proběhla dne 27. září 2019 na ZŠ Tomáše Garrigue Masaryka v Otrokovicích. Konkrétně se jednalo o třídu 6. ročníku s 19 přítomnými žáky. Učitelem realizujícím vyučovací hodinu byl Mgr. Lukáš Macek a kromě učitele byla ve třídě i jedna asistentka, která primárně pomáhala jednomu konkrétnímu žákovi v zadní lavici, ale její práce nijak nenarušovala průběh hodiny. Téma hodiny je součástí vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Konkrétně se jednalo o téma Slunce a sluneční soustava, které zpravidla navazuje na téma Vesmír
a) video
b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, planetární geografie
e) didaktická kazuistika
f) téma: Slunce a sluneční soustava
g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s atlasem
i) použité metody: videohospitace
j) videohospitace, Vesmír, Slunce, sluneční soustava
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Říha a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v tercii vedené učitelkou gymnázia Olomouc-Hejčín Šárkou Richterkovou na téma spojování rezistorů. Součástí hodiny natočené 9. 5. 2017 byla kromě frontální výuky také samostatná práce žáků ve skupinách s pozorováním, a odvozováním hlavních zákonitostí. Délka videa 45:33.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Mgr. Monika Morris, Ph.D. Mgr. Jitka Kopecká, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace představuje výuku tématu nahosemenné rostliny vedenou zkušeným učitelem biologie z praxe s důrazem na:
a) hlavní zástupce,
b) morfologickou stavbu,
c) způsob rozmnožování
d) výskyt.
Důležitým aspektem hodnocení je využití multimediální techniky ve výuce a provázanost stávajících biologických poznatků s novými, které by měli žáci v rámci daného výukového tématu získat.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Mgr. Jitka Kopecká, Ph.D.; Mgr. Monika Morris, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace představuje výuku tématu ploštěnci vedenou zkušenou učitelkou biologie z praxe s důrazem na:
a) charakteristiku stavby těla ploštěnců
b) hlavní skupiny ploštěnců s důrazem na skupinu ploštěnky
c) typické morfologické znaky zástupců ploštěnek
d) prostředí a způsob života ploštěnek
Ve výuce je rozvíjen oborový koncept propojující poznatky z anatomie a morfologie živočichů. Součástí tohoto konceptu by mělo být odvozování anatomických a morfologických struktur charakteristických pro danou skupinu živočichů v kontextu jejího evolučního vývoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Hercik
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou zkušeným učitelem. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodina zeměpisu, která proběhla dne 6. října 2017 na Klvaňově gymnáziu v Kyjově. Vyučovací hodina byla vedena Mgr. Jiřím Hasilem. Téma hodiny „Rotace Země a pásmový čas“ vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu pro primu a vyučovací hodina tak logicky navazovala na hodiny předcházející. Zvolené téma patří v kurikulu základní školy mezi témata spíše náročnější a pro žáky méně atraktivní.
a) video, b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, planetární geografie, e) didaktická kazuistika
f) Rotace Země a pásmový čas g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace
j) videohospitace, rotace Země, zeměpisné souřadnice, tvar Země, pásmový čas
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Marta Klečková
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené Mgr. Romanou Hanzlíkovou v 9. třídě ZŠ Spojenců v Olomouci dne 14. 11. 2017. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Alena Šimová
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené Mgr. Yvonou Reimerovou v 8. třídě ZŠ Spojenců v Olomouci dne 14. 11. 2017. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Hercik
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou zkušeným učitelem. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodiny zeměpisu, která proběhla dne 7. prosince 2017 na ZŠ TGM Velim. Vyučovací hodina byla vedena Mgr. Jiřím Pospíšilem. Téma hodiny „Litosféra“ vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu pro 6. ročník.
a) video b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství d) tematické zaměření: geografie, fyzická geografie, litosféra, e) didaktická kazuistika f) Litosféra, g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace, j) videohospitace, litosféra, litosférické desky, globální tektonika
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Říha a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v 7. ročníku vedené učitelem ZŠ Kvasice Františkem Látalem na téma pohyb. Hodina natočená 12. 9. 2019 byla úvodem k novému tématickému celku, zahrnovala úvodní opakování, frontální výklad s využitím sokratické metody kladení dotazů žákům, kteří na jejich základě pak formulují závěry i závěrečné shrnutí. Délka videa 45:25.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Hercik a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v tercii vedené učitelkou Klvaňova gymnázia v Kyjově Renatou Výletovou na téma kalorimetrická rovnice. Hodina natočená 25. 10. 2018 zahrnovala úvodní opakování a frontální výklad s využitím sokratické metody kladení dotazů žákům, kteří na jejich základě pak formulují závěry. Délka videa 45:55.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Irena Smolová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou zkušeným učitelem. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodina zeměpisu, která proběhla dne 25. října 2018 na Klvaňově gymnáziu v Kyjově. Vyučovací hodina byla vedena Mgr. Jiřím Hasilem. Téma hodiny „Jihovýchodní Asie“ vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu pro tercii a vyučovací hodina tak logicky navazovala na hodiny předcházející, kdy byla probírána Jižní Asie. Zvolené téma patří do souboru témat týkajících se makroregionů světa, která jsou pro žáky sice náročná, ale na druhou stranu atraktivní. Žáci se seznamují se zajímavými regiony světa, o některých mají informace ze sdělovacích prostředků, o některých ví, že jsou četným cílem turistů. Jednotlivá témata mohou při vhodném uchopení učitelem obsahovat motivační potenciál, v předmětném tématu JV Asie může být motivací případná inspirace pro návštěvu některého ze států zájmového území. V rámci realizované vyučovací hodiny bylo možné identifikovat pět hlavních částí hodiny: úvod do hodiny (přivítání), opakování učiva minulé hodiny, probírání nové látky (expoziční část hodiny), přednesení dvou referátů a závěrečné shrnutí hodiny.
a) video b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, regionální geografie, makroregiony světa
e) didaktická kazuistika, f) Jihovýchodní Asie
g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace, j) videohospitace, regionální geografie, Asie, JV Asie
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jan Říha a Lukáš Richterek
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace hodiny fyziky v 7. ročníku vedené učitelem ZŠ Bílá Třemešná Jiřím Šimkem na téma pohyb. Hodina natočená 10. 9. 2019 byla úvodem k novému tématickému celku, zahrnovala úvodní opakování, frontální výklad s využitím sokratické metody kladení dotazů žákům, kteří na jejich základě pak formulují závěry, i doplňující obrázky promítané dataprojektorem. Délka videa 46:24.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Michal Čajan
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené Mgr. Hanou Zárubovou v tercii Gymnázia Hejčín Olomouc dne 7. 3. 2019. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Mgr. Jitka Kopecká, Ph.D.; RNDr. Martin Jáč, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace představuje laboratorní výuku biologie v rámci přírodopisného semináře vedenou zkušeným učitelem přírodopisu s dlouholetou praxí s konkrétním zaměřením na:
a) schopnost žáků aplikovat své teoretické poznatky o stavbě těla hmyzu při samostatném pozorování švába,
b) úroveň praktických dovedností žáků při práci s pozorovaným biologickým objektem a mikroskopem.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: RNDr. Olga Vránová, Ph.D.; RNDr. Martin Jáč, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace představuje výuku geologie zaměřenou na vnitřní geologické děje vedenou zkušeným učitelem přírodopisu z praxe, konkrétně se výuka zaměřuje na následující obsah:
a) desková tektonika;
b) důsledky pohybu litosférických desek (pohyby kontinentů, sopečná činnost, zemětřesení, horotvorná činnost a vznik středooceánských hřbetů).
Oborovým konceptem analyzované výukové situace je mechanismus deskové tektoniky, tedy pohybů litosférických desek, které způsobují související vnitřní geologické děje, jako je zemětřesení, sopečná činnost, vznik oceánských hřbetů nebo vznik pásemných pohoří. Vzhledem k abstraktnosti těchto procesů je oborový koncept zpřístupněn videozáznamem.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Irena Smolová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se soubor zahrnující videohospitaci výuky realizovanou zkušeným učitelem. V rámci videohospitace je analyzována kognitivní náročnost výuky, metody a formy výuky, práce s didaktickými pomůckami, zapojení žáků a další specifika výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Formát video. Určeno pro učitele ZŠ a gymnázií a studenty učitelství geografie. Konkrétní zaměření na výuku planetární geografie. Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům na ZŠ a nižších stupních gymnázií a jednak i podporu studentům učitelství geografie.
Předmětem videohospitace byla vyučovací hodina zeměpisu, která proběhla dne 19. listopadu 2018 na ZŠ Velim. Vyučovací hodina byla vedena Mgr. Jiřím Pospíšilem. Téma hodiny „Znázornění Země na mapách“ vycházelo ze schváleného časově-tematického plánu předmětu a vyučovací hodina tak logicky navazovala na hodiny předcházející, kdy byly probírány Základy práce s mapou. Zvolené téma patří do souboru témat týkajících se základních dovedností a znalostí žáků, které je provází po celou dobu studia zeměpisu. S mapami pracují ve všech ročních druhého stupně základní školy, proto je nezbytné si znalosti osvojit již v 6. třídě, aby bylo možné je využívat zejména při výuce regionální geografie ČR a regionální geografie světa. Jedná se o téma pro žáky náročné, zejména na představivost a logickou úvahu. V rámci realizované vyučovací hodiny bylo možné identifikovat čtyři hlavních částí hodiny: úvod do hodiny (přivítání), opakování učiva minulé hodiny, probírání nové látky (expoziční část hodiny) a závěrečné shrnutí hodiny. a) video b) oblast vzdělávání geografie/zeměpis
c) prima, druh cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, magisterské studium učitelství
d) tematické zaměření: geografie, kartografie, e) didaktická kazuistika
f) Znázornění Země na mapách, g) seznámení s problematikou, výukový materiál
h) frontální výuka, skupinová práce, výklad, analýza, kazuistika, práce s mapou
i) použité metody: videohospitace, j) videohospitace, kartografie, měřítko mapy, mapa, kartografická zobrazení
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Simona Brudovská
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Zuzana Sternadlová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a příroda (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Bronislava Halusková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Dana Dalihodová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a příroda (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jana Svačinová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Lucie Tulejová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Zdeněk Oršulík
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Libor Kvapil
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Dana Dalihodová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Libor Kvapil
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Simona Brudovská
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jana Svačinová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Zdeněk Oršulík
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Zuzana Sternadlová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Lucie Tulejová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Tomáš Hanousek
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Bronislava Halusková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byly vyučovací hodina realizovaná zkušeným pedagogem. Tato hodina slouží jako ukázky dobré praxe. Určeno pro učitele základních škol a gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (Chemie, biologie, fyzika, geografie). Účelem je poskytnout jednak podporu učitelům základních škol a gymnázií a jednak i podporu studentům učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentem může sloužit k následným analýzám realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je testování žákovských znalostí z jaderné fyziky pomocí hlasovacího zařízení. Je možno sledovat práci učitele s interaktivní tabulí, využito je méně obvyklých materiálních didaktických pomůcek (hlasovací zařízení).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentkou může sloužit k následným analýzám realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je tvorba webových stránek. Je možno sledovat práci žáků s ICT, výuku realizovanou s podporou interaktivní tabule.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci z výuky matematiky, zaměřené na finanční gramotnost. Téma je vhodně zvoleno do oblasti hotovostního placení, včetně praktických dopadů - placení složenek, uchovávání účtenek apod. Vyučující využívá pestré škály výukových metod a organizačních forem, jejich nasazení v hodině je v analýze reflektováno. Oceněna je práce s pracovním listem, dobře zvolená motivace, vysoká aktivizace žáků. Videonahrávku lze vhodně využít při vzdělávání budoucích pedagogů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených škol. Formát video. Vyučovací hodina může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci z výuky matematiky, zaměřené na finanční gramotnost. Téma je vhodně zvoleno do oblasti hotovostního placení, včetně praktických dopadů - placení složenek, uchovávání účtenek apod. Vyučující využívá pestré škály výukových metod a organizačních forem, jejich nasazení v hodině je v analýze reflektováno. Oceněna je práce s pracovním listem, dobře zvolená motivace, vysoká aktivizace žáků. Videonahrávku lze vhodně využít při vzdělávání budoucích pedagogů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených škol. Formát video. Vyučovací hodina může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených škol. Formát video. Vyučovací hodina může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentem může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je programování počítačové hry. Je možno sledovat různé druhy interakce ve výuce (skupinová výuka, individualizovaná výuka).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentem může sloužit k následným analýzám realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je tvorba prezentace Prezi s tematikou vybrané osobnosti. Je možno sledovat řešení výchovných situací vyučujícícm.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentem může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je prezentace vytvořených www stránek, žáci prezentují výsledky své práce, spolužáci a učitel hodnotí. Je možno sledovat různé způsoby hodnocení ve výuce a vedení žáků učitelem při jejich prezentacích.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Markéta Kozárková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejíž tématem byla velká čísla. Na úvod byla využita krátká matematická rozcvička, následně žáci procvičovali zápis deseticiferných čísel a jejich porovnávání a zaokrouhlování. V hodině byl kladen důraz na mezipředmětové vztahy a propojení problematiky velkých čísel s vlastivědou. Žáci byli po celou hodinu aktivní a vyučující používala pro výuku různé pomůcky, které žáky více vtáhly do děje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených škol. Formát video. Vyučovací hodina může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je vysvětlení principu Cloudu a využívání cloudových služeb. Hodina má klasickou strukturu - výklad problematiky a následně žákovská činnost - pokus o tvorbu vlastních aplikací. Dobrá motivace žáků tématem, bezprostřední interakce učitel - žáci.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Monika Čermáková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejímž tématem byla prvočísla. V průběhu hodiny byly procvičovány kritéria dělitelnosti, zařazena byla didaktická hra a následně byl prezentován algoritmus Erathostenova síta. Aktivizační didaktická hra byla propojena i s fyzickým pohybem, který měl pozitivní vliv na pozornost žáků. V průběhu hodiny bylo ze strany vyučující podporováno kritické myšlení žáků, což je dalším důležitým faktorem pro rozvoj připravenosti žáků do reálného světa.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených škol. Formát video. Vyučovací hodina může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je programování pomocí hry Minecraft. Učitel vhodně propojuje výuku programování se znalostmi geometrie, matematiky, rozvíjí logické myšlení žáků. Nahrávku možno analyzovat z hlediska interakce učitel - žák/žáci ve vztahu k prostorovému uspořádání třídy.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Břest (p. učitelka Kühtreiberová).
Téma hodiny: 2. světová válka a Židé. Markus Zusak: Zlodějka knih (2016)
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Monika Čermáková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace hodiny matematiky, jejímž tématem byla celá čísla. Hodina obsahovala jak opakování a procvičování aritmetických operací na množině celých čísel, tak i řešení slovních úloh, které žákům více přibližovaly praktické využití celých čísel v běžném životě. Výuková metoda informačně - receptivní. Pozitivním faktorem hodiny bylo vyvolávání nejen nadanějších žáků, ale i žáků slabších. Vyučující se snažila aktivizovat všechny žáky a všem umožnit zažít pocit úspěchu.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnec (studentka PdF UP N. Hladilová) - 9. ročník ZŠ
Téma hodiny: Nobelova cena. Světová literatura 21. století – kniha pro děti a mládež Malála Júsafzová: Já jsem Malála
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci z výuky matematiky, zaměřené na finanční gramotnost. Téma je vhodně zvoleno do oblasti hotovostního placení, včetně praktických dopadů - placení složenek, uchovávání účtenek apod. Vyučující využívá pestré škály výukových metod a organizačních forem, jejich nasazení v hodině je v analýze reflektováno. Oceněna je práce s pracovním listem, dobře zvolená motivace, vysoká aktivizace žáků. Videonahrávku lze vhodně využít při vzdělávání budoucích pedagogů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Petr Pexa
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci v jedné ze zapojených ZŠ. Formát video. Vyučovací hodina realizovaná studentem může sloužit k analýzám způsobu realizace didaktických kategorií a zkvalitnění pregraduální přípravy adeptů učitelských oborů. Tématem vyučovací hodiny je programování animovaných sekvencí. Je možno sledovat prezentace žákovských prací ve výuce a jejich hodnocení učitelem.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o záznam vyučovací hodiny matematiky na základní škole, zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti žáků. Vyučující zvolil aktuální téma půjček, komunikace s bankou, využívání bankovních kalkulaček, významné pojmy z oblasti bankovnictví. Záznam lze využít k analýze z hlediska různých didaktických kategorií (závislost nemateriálních didaktických prostředků na cíli a jejich vhodná volba) a k analýze komunikativních dovedností učitele (mluvní projev učitele).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o záznam vyučovací hodiny matematiky na základní škole, zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti žáků. Vyučující zvolila téma nakupování, práce s účtenkou, množství zboží - cena, lokální potraviny, dovoz potravin. Záznam lze využít k analýze z hlediska různých didaktických kategorií (organizace výuky včetně zvolených organizačních forem, výukové metody, názorné pomůcky z běžného života) a k analýze použité zpětné vazby (elektronicky). Vysoká aktivita žáků, motivovanost, erudice učitele.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimíra Petrášková
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o záznam vyučovací hodiny matematiky na základní škole, zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti žáků. Vyučující zvolil téma přiměřené cílové skupině, a sice půjčky, komunikace s bankou, využívání bankovních kalkulaček, významné pojmy z oblasti bankovnictví. Záznam lze využít k analýze z hlediska různých didaktických kategorií (závislost nemateriálních didaktických prostředků na cíli a jejich vhodná volba) a k analýze komunikativních dovedností učitele (mluvní projev učitele).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jitka Plischke
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o záznam vyučovací hodiny realizované studenty. Formát video. Vyučovací hodina je věnována osobnosti autora Jaroslava Foglara, skautingu a dílu Hoši od Bobří řeky. Vyučující usilují o maximální aktivizaci žáků (včetně zařazení pohybových aktivit), realizaci mezipředmětových vztahů, o uvědomění si postojových a výchovných aspektů ve Foglarově díle. Vyučovací jednotka může sloužit při pregraduální přípravě budoucích pedagogů, k hodnocení realizace didaktických kategorií, k návrhům alternativ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jitka Plischke, Pavlína Kobzová
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o záznam vyučovací hodiny realizované studentkami učitelských oborů. Tématem je komunikace, druhy mezilidské komunikace, "účel" komunikace a možné interpretace sdělení. Výuka je rozdělena na část spíše teoretickou, kde jsou prezentovány klíčové pojmy, a část praktickou - činnostní. Žáci jsou ve výuce aktivní, vyučující využívají pestrou škálu výukových metod i organizačních forem.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnce (studentka PdF UP v Olomouci Andrea Černíčková).
Téma hodiny: Knižní dílna – práce s mou oblíbenou knihou.
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Monika Čermáková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace hodiny matematiky, jejímž tématem byla celá čísla. Hodina obsahovala jak opakování a procvičování aritmetických operací na množině celých čísel, tak i řešení slovních úloh, které žákům více přibližovaly praktické využití celých čísel v běžném životě. Výuková metoda informačně - receptivní. Pozitivním faktorem hodiny bylo vyvolávání nejen nadanějších žáků, ale i žáků slabších. Vyučující se snažila aktivizovat všechny žáky a všem umožnit zažít pocit úspěchu.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Markéta Kozárková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejíž tématem byla velká čísla. Na úvod byla využita krátká matematická rozcvička, následně žáci procvičovali zápis deseticiferných čísel a jejich porovnávání a zaokrouhlování. V hodině byl kladen důraz na mezipředmětové vztahy a propojení problematiky velkých čísel s vlastivědou. Žáci byli po celou hodinu aktivní a vyučující používala pro výuku různé pomůcky, které žáky více vtáhly do děje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnec (p. učitelka Bendová) - třída 5. A.
Téma hodiny: J. Foglar – Příběhy Rychlých šípů. Úryvek Červenáček v nebezpečí – práce s textem a s tematicky vytvořeným pracovním listem
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnec (p. učitelka Richterová).
Téma hodiny: Téma drog v literatuře a ve filmu. I. Březinová: Jmenuji se Alice
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnec (p. učitelka Hlaváčová) - 1. ročník ZŠ
Téma hodiny: Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti. Netradiční hodina českého jazyka zaměřená na cyklus příběhů o zvířátkách (pohádky, bajky, povídky a další).
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílem výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velký Týnec (studentka PdF UP N. Hladilová) - 9. ročník ZŠ
Téma hodiny: Nobelova cena. Světová literatura 21. století – kniha pro děti a mládež Malála Júsafzová: Já jsem Malála
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Markéta Kozárková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejíž tématem byla velká čísla. Na úvod byla využita krátká matematická rozcvička, následně žáci procvičovali zápis deseticiferných čísel a jejich porovnávání a zaokrouhlování. V hodině byl kladen důraz na mezipředmětové vztahy a propojení problematiky velkých čísel s vlastivědou. Žáci byli po celou hodinu aktivní a vyučující používala pro výuku různé pomůcky, které žáky více vtáhly do děje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Vladimír Žůrek, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace. Tématem hodiny byla finanční matematika. Žáci v rámci této hodiny byli motivováni k určování základních potřeb člověka a toho, co pouze "chtějí". Následně v rámci finanční gramotnosti byly rozebrány způsoby získání peněz, výpočty úroků půjček a vkladů. Motivace žáků k určení, co je nutné a co je méně nutné ve vazbě na finanční gramotnost je důležitým faktorem pro úspěšné zvládnutí podobných situací v běžném životě. V hodině převažoval dialog vyučujícího s žáky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Eliška Roháčková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejíž tématem byly algebraické výrazy. V jednotlivých fázích hodiny proběhlo opakování dosavadních znalostí z oblasti výrazů, procvičování jednodušších příkladů a následovala gradace v podobě řešení složitějších příkladů. Dominovala reproduktivní metoda a samostatná práce žáků.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Pavel Krákora (hospitující), Monika Stoklásková (vyučující)
Autor: neudeven
Popis: Předkládaným souborem je videohospitace ve formátu MP4. Natočená vyučovací hodina je vedena zkušeným pedagogem, věnuje se tématu STRESORY, PROBLÉMY v 7. ročníku základní školy. Výuka realizovaná učitelem slouží jako ukázka dobré praxe, a to zejména učitelům a budoucím učitelům na základních a středních školách. Kromě učiva je příklad zaměřený na posilování gramotností (čtenářská, informační) a rozvoj sociálních a občanských kompetencí. Odvedená vyučovací jednotka je hodnocena z pohledu organizačního, didaktického, psychologického, obsahuje i doporučení, jak některé momenty a vzniklé situace řešit jinak.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Monika Čermáková, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace, jejímž tématem byla prvočísla. V průběhu hodiny byly procvičovány kritéria dělitelnosti, zařazena byla didaktická hra a následně byl prezentován algoritmus Erathostenova síta. Aktivizační didaktická hra byla propojena i s fyzickým pohybem, který měl pozitivní vliv na pozornost žáků. V průběhu hodiny bylo ze strany vyučující podporováno kritické myšlení žáků, což je dalším důležitým faktorem pro rozvoj připravenosti žáků do reálného světa.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Kristýna Karolová, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace hodiny matematiky, kde probíhalo procvičování učiva zaměřeného na poměr, který je zaváděn heuristickou metodou. Žáci učivo procvičují na slovních úlohách, které přibližují probíranou problematiku reálnému světu - žáci tak vidí více vazbu mezi matematikou a problémy běžného života. Jako aktivizační prvek byla využita skupinová hra s lístečky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Lenka Papežová, Radka Dofková, Jan Wossala
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o analýzu videohospitace hodiny matematiky, ve které probíhalo procvičování početních operací s čísly do 100. Žáci pracovali s pracovními listy, procvičovali své dosavadní znalosti. V hodině byly využity aktivizující metody, hodina byla hravá a s vysokou úrovní aktivity žáků.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Jevíčko (p. učitelky Veselková a Finsterlová) - čtenářský klub zaměřen na 6. - 9- ročník ZŠ.
Téma hodiny: Lekce ze čtenářského klubu Káčko.Práce s knihou S. Silversteina Jen jestli si nevymejšlíš
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Michal Čajan
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené Mgr. Hedvikou Habadovou v 8. třídě ZŠ Brodce dne 3. 11. 2017. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Mgr. Lukáš Richterek, Ph.D., RNDr. Jana Slezáková, Ph.D., Mgr. Vladimír Vaněk, Ph.D, Mgr. David Nocar, Ph.D., Mgr. Jan Říha, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci na zapojené ZŠ. Formát video. Natáčena byla vyučovací hodina matematiky realizovaná zkušeným pedagogem daného předmětu. Hodina slouží jako ukázka dobré praxe, neboť se v hodině hojně vyskytují prvky mezipředmětových vazeb z dalšími přírodovědnými předměty. Určeno pro učitele základních škol a nižších stupňů gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (chemie, biologie, fyzika, geografie).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Michal Čajan
Autor: neudeven
Popis: Videohospitace vyučovací hodiny vedené studentkou Bc. Abigail Vrbovskou v sekundě Gymnázia Hejčín v Olomouci dne 7. 3. 2019. V rámci videohospitace jsou analyzovány kognitivní náročnost výuky a jsou vypracovány didaktické kazuistiky.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Mgr. Lukáš Richterek, Ph.D., RNDr. Jana Slezáková, Ph.D., Mgr. Vladimír Vaněk, Ph.D, Mgr. David Nocar, Ph.D., Mgr. Jan Říha, Ph.D.
Autor: neudeven
Popis: Jedná se o videohospitaci na zapojeném gymnáziu, konkrétně v ročníku nižšího stupně. Formát video. Natáčena byla vyučovací hodina matematiky realizovaná zkušeným pedagogem daného předmětu. Hodina slouží jako ukázka dobré praxe, neboť se v hodině hojně vyskytují prvky mezipředmětových vazeb z dalšími přírodovědnými a technickými předměty. Určeno pro učitele základních škol a nižších stupňů gymnázií jako podpora didaktických dovedností pro oblast Člověk a přírora (chemie, biologie, fyzika, geografie).
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video
Autor: Jaroslav Vala
Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (video + dokumenty Word) přinášejí informace o realizovaných videozáznamech z výuky literatury na základní škole (1. i 2. stupeň) – tzv. rozvíjející hospitace.
Tento videozáznam zachycuje vyučovací hodinu na Základní škole Velká Bystřice (p. učitelka Poděbradová) - 9. ročník ZŠ
Téma hodiny: Světová literatura 20. století – válečná tematika. Deník Anny Frankové
K videozáznamu se vztahuje:
a) hospitační arch – obsahuje základní informace o výuce (třída, téma, vyučující) a zachycuje fázi předhospitační, hospitační a pohospitační. Je zachycena struktura hodiny včetně jejího časového rozvržení, zachycujeme činnost učitele a činnost žáků i použité metody a formy výuky.
b) rozbor hodiny – analyzujeme průběh hodiny, všímáme si jednotlivých aktivity učitele i žáků. Shrnujeme hlavní pozitiva hodiny a dáváme doporučení pro další praxi.
Cílen výstupu je poskytnutí zpětné vazby učitelům (seberozvíjející hospitace), zároveň mohou sloužit při přípravě studentů PdF jako budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu:
Video