ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je primárně určena pro práci v hodinách zeměpisu. Žáci pracují s videem Papírové město – Město, ve kterém chci žít a pomáhají hrdinům příběhu splnit první misi – zlepšit podmínky v centru imaginárního města tak, aby se tu zdejším obyvatelům lépe žilo. V hlavní části lekce vypracovávají plán záchrany centra města, přičemž v této části lekce můžeme pracovat dvěma různými způsoby. První varianta staví na skupinové práci s přiloženými texty pomocí metody skládankového učení (metoda kritického myšlení – RWCT). Druhá varianta je založena na diskusi nad fotografiemi v přiložené prezentaci. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně ZŠ, konkrétně 8. a 9. ročník. Lekce je koncipovaná na 90 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis Průřezové téma: Environmentální výchova; Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí, Životní prostředí. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je primárně určena pro práci v hodinách zeměpisu. Žáci pracují s druhou částí videa Papírové město a mají hrdinům a zastupitelům města pomoci rozhodnout o budoucnosti staré továrny za městem. V lekci žáci pomocí metody T-grafu zpracují výhody a nevýhody ve videu navržených možností a následně rozhodnou ve prospěch jednoho návrhu. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně ZŠ, konkrétně 8. a 9. ročník. Lekce je koncipovaná na 45 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Člověk a společnost – Výchova k občanství. Průřezové téma: Environmentální výchova, Výchova demokratického občana. Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí; Životní prostředí; Česká republika; Člověk ve společnosti. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je určena pro práci v hodinách zeměpisu, popř. výchovy k občanství. Žáci zhlédnou video, které prostřednictvím příběhu jejich vrstevnice Aminy z chudé venkovské oblasti v blíže neurčené zemi inspirované Etiopií otevře téma chudoby a nerovností. Žáci mají možnost zasáhnout do děje videa a rozhodnout tak o životě Aminy i formě pomoci pro její vesnici. Díky návazným aktivitám mohou proniknout do reality rozvojových aktivit a zamyslet se nad tím, jak zařídit, aby pomoc byla skutečně efektivní. Na konci lekce mají žáci na základě získaných poznatků možnost přehodnotit svoje postoje v otázce rozvojové pomoci a spolupráce. Délka vyučovací jednotky je 45 min a lekce obsahuje interaktivní video. Cílovou skupinou jsou žáci 8. a 9. ročníků základní školy. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Člověk a společnost – Výchova k občanství Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova, Etická výchova Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí; Mezinárodní vztahy, globální svět. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tento vzdělávací výstup je určen pro práci v hodinách zeměpisu. Po úvodní evokaci žáci zhlédnou video Putování jednoho sysla, které se věnuje problematice biodiverzity, péče o krajinu a různým způsobům zemědělského hospodaření. Na základě již známých informací, poznatků z videa i nových poznatků získaných díky prezentaci žáci definují pojem diverzita, zkoumají, proč je v přírodě důležitá, a pojmenovávají činnosti v krajině, které mají na biodiverzitu spíše pozitivní, nebo spíše negativní dopad. V doplňující aktivitě společně vytvářejí vlastní pocitovou mapu okolí své školy a zamýšlí se nad tím, jak její podoba koresponduje s úrovní biodiverzity v dané lokalitě. Lekce je koncipována na 45 minut. Cílovou skupinou jsou žáci 6. - 9. tříd základních škol. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Přírodopis; Člověk a společnost – Výchova k občanství. Průřezové téma: Environmentální výchova. Tematické celky: Životní prostředí; Základy ekologie; Mezinárodní vztahy, globální svět. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Lekce se blíže věnuje tématu chudoba a nerovnosti. Žáci si uvědomují a třídí svoje vědomosti o tématu a zasazují je do geografického kontextu, pracují s ukazateli chudoby a souvisejícími pojmy. Zamýšlejí se nad příčinami chudoby a jejími projevy v každodenním životě v kontextu světa, ale i Česka a současné situace. Délka lekce je 45 min, cílovou skupinou jsou žáci 8. a 9. ročníku. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Člověk a společnost – Výchova k občanství. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova. Tematické celky: Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie; Regiony světa; Společenské a hospodářské prostředí; Životní prostředí; Mezinárodní vztahy, globální svět. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tento vzdělávací výstup je určen pro práci v hodinách zeměpisu, lze ji také propojit s výukou dějepisu a občanské výchovy. Aktivity navazují na video Putování jednoho sysla z předchozí lekce. Žáci pracují s dobovými materiály z 50. let minulého století i leteckými mapami a snaží se najít jednu z příčin současné podoby zemědělské krajiny u nás. Porovnávají působení konvenčního a ekologického zemědělství na krajinu a seznamují se s principem značení biovýrobků. V závěru hodiny navrhují aktivity, kterými mohou pomoci zdravé krajině i oni sami – ať už z pozice spotřebitele, zahradníka nebo dobrovolníka. Lekce je komcipována na 45 minut a je určena pro žáky 6. až 9. ročníku základní školy. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Přírodopis, Člověk a společnost – Výchova. k občanství; Dějepis. Průřezové téma: Environmentální výchova. Tematické celky: Životní prostředí; Základy ekologie; Mezinárodní vztahy, globální svět. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tento vzdělávací výstup je určen pro práci v hodinách zeměpisu, popřípadě matematiky. Jedná se o úvodní hodinu věnující se aplikaci Gapminder. Cílem hodiny je seznámit žáky s problematikou zobrazování informací pomocí grafu a upevnit základní termíny a pojmy. Žáci se dozvědí, co znamenají jednotlivé závislosti a jak je na grafu poznáme. V druhé části hodiny se žáci seznamují s webovou aplikací Gapminder (www.gapminder.org). Zkouší s aplikací pracovat a zároveň přemýšlí nad závislostí jednotlivých jevů, které je možné v aplikaci zobrazit. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně, konkrétně 8. a 9. ročník základní školy. Lekce je koncipována na 90 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Matematika a její aplikace. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Tematické celky: Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie; Společenské a hospodářské prostředí; Závislosti, vztahy a práce s daty; Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tento vzdělávací výstup je určen pro práci v hodinách zeměpisu, popřípadě v matematice a jejich aplikací nebo informatice. Lekce se zaměřuje na interpretaci dat v bodovém grafu, kde se žáci setkají s pojmem lineární a logaritmická stupnice, lekce je tak propojením zeměpisu, matematiky a také informatiky. Úskalí interpretace dat v grafu ukazuje na příkladu nerovností mezi státy. Žáci se díky samostatné práci na tabletech či počítačích v prostředí Gapminder seznamují s rozložením bohatství ve světě a s vývojem naděje dožití v čase. Lekce navazuje na předchozí lekci tohoto modulu, ve které se žáci s prostředím Gapminder seznámili. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně, konkrétně 8. a 9. ročník základní školy. Lekce je koncipována na 90 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Matematika a její aplikace. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Tematické celky: Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie; Společenské a hospodářské prostředí; Závislosti, vztahy a práce s daty; Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je primárně určena pro práci v hodinách zeměpisu, přičemž obsahuje opory, které jsou určené pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Tato vyučovací jednotka je primárně určena pro práci v hodinách zeměpisu. Žáci pracují s videem Papírové město – Město, ve kterém chci žít a pomáhají hrdinům příběhu splnit první misi – zlepšit podmínky v centru imaginárního města tak, aby se tu zdejším obyvatelům lépe žilo. V hlavní části lekce vypracovávají plán záchrany centra města, přičemž v této části lekce můžeme pracovat dvěma různými způsoby. První varianta staví na skupinové práci s přiloženými texty pomocí metody skládankového učení (metoda kritického myšlení – RWCT). Druhá varianta je založena na diskusi nad fotografiemi v přiložené prezentaci. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně ZŠ, konkrétně 8. a 9. ročník. Lekce je koncipovaná na 90 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis. Průřezové téma: Environmentální výchova; Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí, Životní prostředí. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je primárně určena pro práci v hodinách zeměpisu, přičemž obsahuje opory, které jsou určené pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Žáci pracují s druhou částí videa Papírové město a mají hrdinům a zastupitelům města pomoci rozhodnout o budoucnosti staré továrny za městem. V lekci žáci pomocí metody T-grafu zpracují výhody a nevýhody ve videu navržených možností a následně rozhodnou ve prospěch jednoho návrhu. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně ZŠ, konkrétně 8. a 9. ročník. Lekce je koncipovaná na 45 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Člověk a společnost – Výchova k občanství. Průřezové téma: Environmentální výchova, Výchova demokratického občana. Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí; Životní prostředí; Česká republika; Člověk ve společnosti. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je určena pro práci v hodinách zeměpisu, popř. výchovy k občanství, přičemž obsahuje opory, které jsou určené pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Žáci zhlédnou video, které prostřednictvím příběhu jejich vrstevnice Aminy z chudé venkovské oblasti v blíže neurčené zemi inspirované Etiopií otevře téma chudoby a nerovností. Žáci mají možnost zasáhnout do děje videa a rozhodnout tak o životě Aminy i formě pomoci pro její vesnici. Díky navazujícím úkolům mohou proniknout do reality rozvojových aktivit a zamyslet se nad tím, jak zařídit, aby pomoc byla skutečně efektivní. Na konci lekce mají žáci na základě získaných poznatků možnost přehodnotit svoje postoje v otázce rozvojové pomoci a spolupráce. Délka vyučovací jednotky je 45 min a lekce obsahuje interaktivní video. Cílovou skupinou jsou žáci 8. a 9. ročníků základní školy. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Člověk a společnost – Výchova k občanství Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova, Etická výchova Tematické celky: Společenské a hospodářské prostředí; Mezinárodní vztahy, globální svět. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tento vzdělávací výstup je určen pro práci v hodinách zeměpisu, popřípadě matematiky, přičemž obsahuje opory, které jsou určené pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Jedná se o úvodní hodinu věnující se aplikaci Gapminder. Cílem hodiny je seznámit žáky s problematikou zobrazování informací pomocí grafu a upevnit základní termíny a pojmy. Žáci se dozvědí, co znamenají jednotlivé závislosti a jak je na grafu poznáme. V druhé části hodiny se žáci seznamují s webovou aplikací Gapminder (www.gapminder.org). Zkouší s aplikací pracovat a zároveň přemýšlí nad závislostí jednotlivých jevů, které je možné v aplikaci zobrazit. Cílová skupina jsou žáci 2. stupně, konkrétně 8. a 9. ročník základní školy. Lekce je koncipována na 90 minut. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Matematika a její aplikace. Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Tematické celky: Geografické informace, zdroje dat, kartografie a topografie; Společenské a hospodářské prostředí; Závislosti, vztahy a práce s daty; Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program
Autor: ADRA, o.p.s. Autor: neudeven
Popis: Tato vyučovací jednotka je určena pro práci v hodinách zeměpisu. Po úvodní evokaci žáci zhlédnou video Putování jednoho sysla, které se věnuje problematice biodiverzity, péče o krajinu a různým způsobům zemědělského hospodaření. Na základě již známých informací, poznatků z videa i nových poznatků získaných díky prezentaci žáci definují pojem diverzita, zkoumají, proč je v přírodě důležitá, a pojmenovávají činnosti v krajině, které mají na biodiverzitu spíše pozitivní, nebo spíše negativní dopad. V doplňující aktivitě společně vytvářejí vlastní pocitovou mapu okolí své školy a zamýšlí se nad tím, jak její podoba koresponduje s úrovní biodiverzity v dané lokalitě. Lekce je koncipována na 45 minut. Cílovou skupinou jsou žáci 6. - 9. tříd základních škol. Vzdělávací oblast a vyučovací předmět: Člověk a příroda – Zeměpis, Přírodopis; Člověk a společnost – Výchova k občanství . Průřezové téma: Environmentální výchova. Lekce pokrývá vybrané Cíle udržitelného rozvoje.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Vzdělávací program