ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: PhDr. Jana Kvintová, Ph.D. a kol. Autor: neudeven
Popis: "Závěrečná zpráva ve formátu .pdf prezentuje původní výzkumná zjištění základního pedagogického výzkumu rozšiřujícího stav poznání v oblasti preprimárního a primárního vzdělávání. Konkrétně zahrnuje syntézu teoretických východisek a podkladů, jako jsou psychologické a pedagogické charakteristiky dítěte předškolního a mladšího školního věku, základní informace vztahující se ke sledovaným pedagogicko-psychologickým proměnným, kterými jsou postoje, školní motivace, exekutivní funkce, chování a faktory školní úspěšnosti a dále charakteristiku preprimární pedagogicko-psychologické diagnostiky a různých typů předškolního vzdělávání. Závěrečná zpráva (výzkumná zpráva, obsahující zdůvodněná doporučení k dalším opatřením vzdělávací politiky) svým tématickým zaměřením spadá do oblasti vzdělávání, konkrétně do oblasti preprimárního a primárního vzdělávání. Závěrečná zpráva je členěna do dvou základních částí. Teoretická část zprávy je koncipována jako souhrn relevantních východisek pro zkoumanou problematiku a v navazující empirické části zprávy jsou popsány výsledky longitudinálního výzkumného šetření, zaměřeného na prozkoumání a ověření existence předpokládaných vztahů mezi objektivními charakteristikami popisujícími průběh preprimárního vzdělávání vybraného vzorku dětí, jako je časová charakteristika docházky (tzn. reálná docházka v posledním roce preprimárního vzdělávání, celková doba preprimárního vzdělávání), postoji, výsledky, motivací a chováním předškolních dětí a postoji, školní motivací, chováním a pozdějšími vzdělávacími výsledky stejných dětí/žáků na 1. stupni ZŠ (1. a 2. třída). Existence předpokládaných vztahů je prezentována na základě vybraných sociodemografických a pedagogicko-psychologických proměnných, jež se mohou významně podílet na úspěšném zvládání požadavků školy u dítěte v mladším školním věku (1. a 2. třída) a komparována v kontextu různých typů MŠ (MŠ běžného typu, alternativních MŠ, MŠ s alternativními a inovativními prvky). Hlavními kapitolami závěrečné zprávy jsou: Teoretická část 1 Psychologické a pedagogické charakteristiky dítěte v předškolním a mladším školním věku 2 Vstup dítěte do základního vzdělávání 3 Škola běžného a alternativního typu 4 Predikce úspěšnosti žáka ve škole 5 Rodina jako základní jednotka v predikci úspěšnosti žáka 6 Postoje ke škole u dítěte v předškolním a mladším školním věku 7 Motivace k učení v předškolním a mladším školním věku 8 Exekutivní funkce jako nástroj poznání chování a kognitivních procesů dítěte 9 Vybrané výzkumu zaměřené na efekt preprimárního vzdělávání dětí v MŠ Empirická část 1 Výzkumný záměr a cíle studie 2 Metodologie výzkumu 3 Výsledky výzkumu 4 Závěry a doporučení pro vzdělávací politiku MŠMT Účelem závěrečné zprávy bylo popsat dopady vybraných opatření vzdělávací politiky, doplnit absentující empirická data longitudinálního charakteru a poskytnout podklady sledované problematiky k přesnějšímu zacílení budoucího vzdělávacího směřování. Cílová skupina, pro kterou je závěrečná zpráva určena, je tvořena tvůrci vzdělávací politiky, budoucími i současnými pedagogickými a psychologickými pracovníky, kteří se o popisovanou problematiku zajímají a také pracovníky ve VaVaI, kteří mohou na prezentované výzkumné šetření navázat vlastními výzkumnými záměry."
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy