ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Renata Mlčáková, Jana Kvintová Autor: neudeven
Popis: Předložená metodika ve formátu .pdf je zacílena do oblasti pedagogiky. Je určena pro pedagogické pracovníky všech stupňů škol. Metodika slouží jako podpora určená pro sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, studenty učitelských oborů, odborníky z oblasti speciální pedagogiky a psychologie a dalšími odborníky z fakult připravujících studenty na výkon učitelské profese. Metodika je tematicky zaměřena na problematiku komunikace v inkluzivním prostředí se zaměřením na některé kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Objasňuje možnosti, jak podpořit komunikaci s žáky, jejich zákonnými zástupci, rodinnými příslušníky, uvádí charakteristiky funkční komunikace. V opoře jsou představena doporučení a specifika komunikace s žákem s koktavostí/breptavostí/elektivním mutismem/vývojovou dysfázií/vývojovou dysartrií; s žákem se sluchovým/zrakovým/tělesným postižením; s žákem s poruchou autistického spektra, s poruchou chování, s poruchou pozornosti a hyperaktivitou, s žákem intelektově nadaným. Přílohou je nabídnuta kazuistika žáka s poruchou aktivity, pozornosti a opozičním vzdorovitým chováním.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Renata Mlčáková Autor: neudeven
Popis: Předložená metodika ve formátu .pdf je zacílena do oblasti pedagogiky. Je určena pro pedagogické pracovníky všech stupňů škol. Metodika slouží jako podpora určená pro sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, studenty učitelských oborů, odborníky z oblasti speciální pedagogiky a psychologie a dalšími odborníky z fakult připravujících studenty na výkon učitelské profese. Metodika je tematicky zaměřena na problematiku inkluzivního, resp. společného vzdělávání heterogenní skupiny žáků, objasňuje kategorii žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, předkládá kontakty na školská poradenská zařízení v ČR, seznamuje s možnostmi v oblasti pomůcek pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu speciálních vzdělávacích potřeb, nabízí možnosti speciálně-pedagogické podpory aktivního čtení s porozuměním a užitečné webové adresy, které se váží k inkluzivnímu vzdělávání.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Iva Mrkvičková, Ph.D., Michaela Křivancová Autor: neudeven
Popis: Předložená metodika ve formátu .pdf je zacílena do oblasti pedagogiky, konkrétně oborové didaktiky literatury. Je určena pro pedagogické pracovníky všech stupňů škol; jejím účelem je seznámení s problematikou rozvoje čtenářství u žáků základních škol, významnou součástí textu je sdílení zkušeností získaných v průběhu realizace projektu (poznatky organizačního charakteru i obsahového zaměření). Metodika slouží jako podpora určená pro sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, studenty učitelských oborů a oborovými didaktiky (didaktika literatury).Těžiště metodiky spočívá v reflexi výuky zaměřené na rozvoj čtenářství (učitelky sdělují otevřeně získané zkušenosti), kdy bylo využito nových metod (např. metoda rybí kosti, blackout poetry, diagramy, volné psaní, tvůrčí psaní), vytvořených pracovních listů a jiných materiálů či doporučených knih (beletrie i poezie). Představeny jsou také výstupy žákovských prací.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Podpora učební úlohy (Staženo 2090 x)
Autor: Jitka Pischle Autor: neudeven
Popis: Předložená metodika ve formátu .pdf je zacílena do oblasti pedagogiky, konkétně pedeutologie. Je určena pro pedagogické pracovníky všech stupňů škol; jejím účelem je seznámení s danou problematikou, sdílení získaných zkušeností, které jsme při její tvorbě významně reflektovali. Ty jsme získali především ve školách sekundárních, méně pak primárních. Metodika slouží jako podpora určená pro sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, studenty učitelských oborů, obecnými a oborovými didaktiky a dalšími doborníky z fakult připravujících studenty na výkon učitelské profese. V metodice jsou uchopena následující témata: definice pojmu videohospitace pro potřeby činností realizovaných v projektu; popis významu využití videohospitací pro rozvoj kompetencí učitele; vysvětlení průběhu videohospitace (fáze videohospitace); předložení jedné z možných podob záznamového archu pro hodnotící videohospitace.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Podpora videohospitace (Staženo 221 x)
Autor: Jitka Plischke Autor: neudeven
Popis: Předložená metodika ve formátu .pdf je zacílena do oblasti pedagogiky, konkrétně didaktiky. Je určena pro pedagogické pracovníky všech stupňů škol; jejím účelem je seznámení s danou problematikou, sdílení zkušeností získaných v průběhu realizace projektu. Těžiště činnosti spočívalo na úrovni nižší sekundární školy, méně na úrovni primární a vyšší sekundární školy. Metodika slouží jako podpora určená pro sdílení a výměnu zkušeností mezi učiteli, studenty učitelských oborů, obecnými a oborovými didaktiky. V metodice jsou uchopena následující témata: definice pojmu učební úloha; popis významu učební úlohy pro rozvoj osobnosti žáka a pro řízení jeho učebních procesů; objasnění práce učitele s toouto didaktickou kategorií; vymezení možností a úskalí využití učební úlohy jako prostředku individualizace ve výuce; popis fází řešení učební úlohy; rozlišení typů učebních úloh; prezentace výstupů odborné diskuse učitelů, studentů učitelských oborů, obecných a oborových didaktiků a dalších odborníků v rámci řešeného projektu a vymezení významných zjištění, jejich reflexe a předložení odborné veřejnosti k další diskusi včetně příkladů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Vanda Vaníčková, Zuzana Cibulková, Nicola Rotterová (eds.) Autor: neudeven
Popis: Předložený materiál, metodická inspirace, ve formátu PDF je zacílený na oborovou didaktiku společenských věd, konkrétně přináší možnosti, jak využít příběhy známých osobností k ilustraci dílčích společenskovědních témat a jevů ve výuce na ZŠ a SŠ. Materiál je souborem seminárních prací vysokoškolských studentů, budoucích učitelů společenských věd, jejichž úkolem bylo kromě metodické stránky přizpůsobit obsah i ne zcela tradičnímu zadání. Vybrané příběhy známých osobností, které ilustrují dílčí společenskovědní jevy, jsou zvoleny tak, aby byly pro žáky motivací dozvědět se něco více o osobnostech, které znají, sledují, k některým pak i vzhlíží. Z osobností jsou zpracovány například příběhy G. Koukalové, Kovyho, D. Lovato či Kazmy. Ze společenských věd se jedná například o témata drogová závislost, šikana a kyberšikana, homosexualita či rasismus. Předkládaný metodický materiál je obsahově pestrý, zpracovává aktuální témata, přispívá nejen k rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů společenskovědních předmětů, ale nabízí i aktivity rozvíjející mediální gramotnost. V neposlední řadě se jedná o inspiraci pro učitele na ZŠ a SŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Veronika Mikšíková Autor: neudeven
Popis: Výuková lekce zaměřená na práci s uměleckým textem z knihy Severská mytologie od Neila Gaimana (formát doc.) Doba trvání aktivity: 45 minut Věková kategorie nebo třída: 6. ročníky (12 let) Potřebné pomůcky: kniha Severská mytologie, nakopírované ukázky pro žáky, dataprojektor (video na youtube), sešity, tabule Název aktivity: Příběhy starých Bohů Vazba na kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP, učebnice) - Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace - Vzdělávací obor (předmět, učivo) Český jazyk a literatura - Klíčové kompetence a průřezová témata Kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální Osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana Cíle (dle vymezených cílových domén): Žáci budou znát několik děl Neila Gaimana a jeho obecné zaměření a jsou schopni tyto informace z paměti přednést. Žáci budou komunikovat o ukázce z knihy Severská mytologie s ohledem na chování jednotlivých postav. Žáci budou schopni vysvětlit, v čem se postavy v ukázce liší, a jaké jsou jejich pozitivní a negativní vlastnosti. Žáci srovnají postavy v knize s tím, jak je znají z jiných zpracování (komiks, filmy atd.) a srovnání písemně zaznamenají.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Veronika Mkšíková Autor: neudeven
Popis: ýuková lekce zaměřená na práci s uměleckým textem: Petra Braunová: 3333 km k Jakubovi (formát doc.) Doba trvání aktivity: 45 minut Věková kategorie nebo třída: 6. ročníky (12 let) Potřebné pomůcky: kniha 3333 km k Jakubovi, nakopírované ukázky pro žáky, dataprojektor (internet), sešity, tabule • Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace • Vzdělávací obor (předmět, učivo) Český jazyk a literatura • Klíčové kompetence a průřezová témata Kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní, kompetence sociální a personální, kompetence občanská Osobnostní a sociální výchova, výchova demokratického občana, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, environmentální výchova. Cíle (dle vymezených cílových domén): Žáci se seznámí s dílem Petry Braunové a jsou na konci hodiny schopni ve zkratce popsat děj knihy. Žáci budou vést diskusi na téma životního prostředí a budou schopni srovnat situaci u nás a v zahraničí. Žáci budou ústní formou reagovat na rodinnou situaci hlavní postavy a reflektovat ji skrze své vlastní zkušenosti. Žáci budou schopni vysvětlit, co je to legenda a zařadí použité dílo do kontextu Jakubské cesty.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Martin Havelka Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor výukových lekcí zaměřených na rozvoj informačních gramotností a dále na rozvoj sociálních kompetencí. Uvedená konstrukční stavebnice je řízena prostřednictvím PC a je koncipována pro práci ve dvojici. Výuková lekce je zpracována zkušenými učiteli či metodiky daných předmětů. Typ souboru: doc/docx. Oblast vzdělávání: ICT. Ročník, nebo věková skupina: první stupeň ZŠ. Tématické zaměření: konstrukční stavebnice řízená PC, úvod do algoritmizace a programování, zvířátka (jejich modely), vybrané mechanismy, převody, motory, cenzory, edukační robotika. Téma a druh výstupu: metodický materiál pro výuku tématu. Použité metody: samostatná práce žáka, práce žáků ve dvojicích, řešení problémů, žákovské laborování. Klíčová slova (je to zvláštní, mají samostatnou kolonku o něco výš, ale když je to třeba... : Soubor námětů edukačních aktivit, informační gramotnost, výukové úkoly, dobrá praxe, Informační a komunikační technologie, popř. Člověk a svět práce, konstrukční stavebnice LEGO WeDo, algoritmizace, úvod do programování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Martin Havelka Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor výukových lekcí zaměřených na rozvoj informačních gramotností a na základy algoritmizace. Výuková lekce je zpracována zkušenými učiteli či metodiky daných předmětů. Typ souboru: doc/docx. Oblast vzdělávání: ICT. Ročník, nebo věková skupina: přelom prvního a druhého stupně ZŠ, popř. začátek druhého stupně ZŠ. Tematické zaměření: programování jednoduché hry v programu Scratch. úvod do algoritmizace a programování. Téma a druh výstupu: metodický materiál pro výuku tématu. Použité metody: samostatná práce žáka, práce žáků ve dvojicích, skupinová výuka, řešení problémů, žákovské laborování. Klíčová slova: soubor námětů edukačních aktivit, informační gramotnost, výukové úkoly, dobrá praxe, Informační a komunikační technologie, popř. Člověk a svět práce, programování, Scratch, algoritmizace, úvod do programování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Jitka Nováková Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci na téma "Platební karty - jejich výhody a nevýhody". V průběhu lekce měli být žáci seznámeni s pojmy peníze, bezhotovostní placení, debetní a kreditní karty, bankovní účet a výpis z účtu, hospodaření domácnosti, atd. Materiál obsahuje popis průběhu hodiny včetně ukázek interakce s žáky, popis jednotlivých dílčích aktivit s různými typy karet, které jsou součástí ukázek v hodině. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Dana Walterová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci na téma "Sdílená zkušenost - vznik bank a desková hra Finanční svoboda". Tato lekce má za úkol seznámit žáky s informacemi o vzniku peněz, o možnostech bezhotovostního placení, o debetních a kreditních kartách. Dále se zaměřuje na velmi důležitou problematiku úspor. Využívá deskové hry Finanční svoboda. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Martin Günzel Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci, která má za úkol rozvoj matematické a finanční gramotnosti hravou formou. V této lekci se využívají hry Finanční domino, Skrývačka, Mohu si to dovolit? Žáci si zábavnou formou procvičují různá témata z oblasti finanční gramotnosti. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Radka Dofková, Jan Wossala Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci s metodikou pro výuku klíčového tématu pro rozvoj matematické a finanční gramotnosti - procenta v reálném světě. Důraz je u této lekce kladen na propojení teoretických poznatků z této oblasti s praktickými příklady z běžného života. Materiál slouží zejména pro procvičování a pro uvědomění si propojení matematiky s běžným životem. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Radka Dofková, Jan Wossala Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci s metodikou na téma Přímá a nepřímá úměrnost, která slouží k procvičování tohoto tématu s využitím slovních úloh. Slovní úlohy jsou důležitou pomůckou pro procvičování matematizace běžných situací reálného světa. Slouží také k uvědomění si propojenosti matematiky a reálného světa ze strany žáků. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Veronika Švejdová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o portfolio učitele/učitelky, které obsahuje cíle výukového celku, popis průběhu realizace a jednotlivých dílčích aktivit vč. ukázek interakce žáka a vyučující, který ilustruje konkrétní dotazy a uvažování žáků ve vztahu k probírané problematice finanční gramotnosti v matematice. Materiál obsahuje i ukázku pracovních listů. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Vladimíra Petrášková Autor: neudeven
Popis: Jedná se o výukovou lekci na téma "Hotovostní placení", která si klade za úkol seznámit žáky se způsoby provádění hotovostního placení, vyplňování složenek a orientací v dokladu o zakoupení. Lekce využívá frontální výuku i skupinovou práci, brainstorming či diskusi. Popisuje časový harmonogram lekce a součástí je pracovní list pro žáky. Soubor PDF.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Zuzana Cibulková Autor: neudeven
Popis: Předložená výuková aktivita představuje vzdělávací činnost pro žáky druhého stupně základní školy nebo střední školy, která je ilustrovaná na tematice sociálních norem a deviací. Ukázka je zpracována komplexně, jsou vymezeny cíle aktivity, pomůcky, její popis a doporučení pro učitele. Z konkrétních témat jsou zmíněny patologické jevy, poruchy osobnosti, pedofilie či sexuální zneužívání. Výuková aktivita je příkladem dobré praxe, účelem jejího zpracování je přinést učitelům inspiraci, jak metodicky i obsahově uchopit dílčí témata.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Vanda Vaníčková Autor: neudeven
Popis: Předložená výuková aktivita představuje vzdělávací činnost pro žáky druhého stupně základní školy nebo střední školy, která je ilustrovaná na tematice mediální výchovy. Ukázka je zpracována komplexně, jsou vymezeny cíle aktivity, pomůcky, její popis, rizika a doporučení pro učitele. Z konkrétních témat jsou zmíněny sociální sítě, tištěná média, relevantnost informací či chování žáků ve virtuálním světě. Výuková aktivita je příkladem dobré praxe, účelem jejího zpracování je přinést učitelům inspiraci, jak metodicky i obsahově uchopit dílčí témata.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Filip Rozehnal Autor: neudeven
Popis: Předložená výuková aktivita představuje vzdělávací činnost pro žáky druhého stupně základní školy nebo střední školy, která je ilustrovaná na tematice homosexuality a mezilidských vztahů. Ukázka je zpracována komplexně, jsou vymezeny cíle aktivity, pomůcky, její popis a doporučení pro učitele. Z konkrétních témat jsou zmíněny mezilidské vztahy, homosexualita, coming out či registrované partnerství. Výuková aktivita je příkladem dobré praxe, účelem jejího zpracování je přinést učitelům inspiraci, jak metodicky i obsahově uchopit dílčí témata.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Barbora Čajková Autor: neudeven
Popis: Portfolio je ukázkou práce studentky Mgr., budoucí učitelky výchovy k občanství. Jedná se o zpracování souvislé praxe na základní škole. Portfolio obsahuje popis dané školy, podrobný průběh celé praxe, přípravy na výukové lekce, reflexi studentky i fakultních učitelů. Portfolio jsou ukázkou dobré praxe a v rámci seminářů oborové didaktiky je využitelné k další analýze a rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Lenka Zábojníková Autor: neudeven
Popis: Portfolio je ukázkou práce studentky Mgr., budoucí učitelky výchovy k občanství. Jedná se o zpracování souvislé praxe na základní škole. Portfolio obsahuje popis dané školy, podrobný průběh celé praxe, přípravy na výukové lekce, reflexi studentky i fakultních učitelů. Portfolio jsou ukázkou dobré praxe a v rámci seminářů oborové didaktiky je využitelné k další analýze a rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Lenka Winterová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tématické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Mat Gram (Staženo 42 x)
Autor: Jana Cukrová, roz. Kaňková Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (Pdf, PowerPoint) jsou určeny pro cílenou podporu rozvoje finanční gramotnosti a funkčního myšlení. Mezi nejzásadnější témata v souborech patří práce s tématy z praktického života (měna, rozpočet, platební karty). Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup. Aktivity jsou určeny pro výuku matematiky na 1. a 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje matematické a finanční gramotnosti žáků v souladu se standardy finanční gramotnosti. Účelem výstupu je prokázat aktivní zapojení studentů do řešení projektu na participujících školách a spolupráci s učiteli ZŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Lenka Winterová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tematické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Hana Šimková Autor: neudeven
Popis: Přiložený soubor (Word) přináší charakteristiku školy, náslechy a pozorování vyučovacích hodin, přípravy na hodinu, hodnocení praxe studentem, návrhy matematických hodin, pracovní listy bez řešení, ukázky řešení matematických úloh. Zaměřuje se na práci s geometrickou oblastí – konstrukční úlohy, geometrická tělesa v prostoru. Jde tedy o spojení manipulativních činností v rámci rýsování a řešení úloh. Aktivity jsou určeny pro výuku matematiky na 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje geometrické a prostorové představivosti. Mezi nejzásadnější téma souboru patří konstrukční úlohy a orientace v prostoru. Použité jsou metody práce založené na aktivním učení žáků. Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup. Účelem výstupu je prokázat aktivní zapojení studentů do řešení projektu na participujících školách a spolupráci s učiteli ZŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Eva Procházková Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory (Word, PdF) přináší charakteristiku školy, náslechy a pozorování vyučovacích hodin, přípravy na hodinu, hodnocení praxe studentem, návrhy matematických hodin, pracovní listy bez řešení, ukázky řešení matematických úloh. Zaměřuje se na rozvoj funkčního myšlení, zejména přímou úměrnost (pravoúhlý souřadnicový systém, trojčlenku). K probranému učivu je přiložen také test. Aktivity jsou určeny pro výuku matematiky na 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje finanční gramotnosti a funkčního myšlení. Mezi nejzásadnější témata v souborech patří přímá úměrnost, pravoúhlý souřadnicový systém, trojčlenka. Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup. Účelem výstupu je prokázat aktivní zapojení studentů do řešení projektu na participujících školách a spolupráci s učiteli ZŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Aneta Musilová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tematické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Lenka Kleinová Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tematické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Filip Herynek Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tematické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Bc. Roman Fiala Autor: neudeven
Popis: Jedná se o soubor příprav na vyučování zpracovaných studentem v rámci předmětové pedagogické praxe realizované ve studijním oboru Učitelství technické a informační výchovy. Typ: doc. Oblast vzdělávání: ICT. Věková skupina: druhý stupeň ZŠ. Tématické zaměření: ICT. Druh výstupu: soubor příprav na vyučování.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Veronika Mikšíková Autor: neudeven
Popis: Přiložený soubor přináší náměty edukačních aktivit použitých při spolupráci studentů s participujícími základními školami. Soubor obsahuje přípravy na výuku, návrhy čtenářských lekcí, pracovní listy bez řešení, ukázky umělecké literatury, námět pro práci žáků s vlastní knihou i čtenářské lekce s metodikou. Toto portfolio je dílčím výstupem zapojení studentky V. Mikšíkové do výuky na participující škole, kde formou experimentu (2 experimentální a 2 kontrolní třídy) sledovala, jak lze vhodně zvoleným výběrem knih a výukovými metodami rozvíjet čtenářství žáků. Přínáší i ukázky žákovských prací. Aktivity jsou určeny pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje čtenářství a čtenářských strategií žáků. Mezi nejzásadnější témata souborů patří práce s uměleckou literaturou, tj. její didaktická intepretace. Použité jsou metody práce založené na aktivním učení žáků. Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup. Účelem výstupu je prokázat aktivní zapojení studentů do řešení projektu na participujících školách a spolupráci s učiteli ZŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Kristýna Šmakalová, Iveta Barglová Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory přinášejí náměty edukačních aktivit použitých při spolupráci studentů s participujícími základními školami. Soubory obsahují přípravy na výuku, návrhy čtenářských lekcí, pracovní listy bez řešení, ukázky umělecké literatury, námět pro práci žáků s vlastní knihou i čtenářské lekce s metodikou. Zaměřujeme se na práci s literaturou pro děti a mládež, čtenářskými záznamy i čtenářskými kartami. Dále na procvičování učiva, samostatnou četbu žáků i evaluaci výuky. Aktivity jsou určeny pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje čtenářství a čtenářských strategií žáků. Mezi nejzásadnější témata souborů patří práce s uměleckou literaturou, tj. její didaktická intepretace. Použité jsou metody práce založené na aktivním učení žáků. Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Denisa Rychová Autor: neudeven
Popis: Přiložené soubory přinášejí náměty edukačních aktivit použitých při spolupráci studentů s participujícími základními školami. Soubory obsahují přípravy na výuku ČJL, pracovní listy bez řešení, ukázky umělecké literatury, námět pro práci žáků s vlastní knihou. Zaměřujeme se zde na práci ve všech složkách ČJL – mluvnice, sloh a literární výchova. V oblasti mluvnice se věnujeme především syntaxi, ve slohu vybraným slohovým útvarům (výtah, popis, líčení) v literární výchově na práci s literaturou pro děti a mládež a na literární žánry (mýty, pověsti). Aktivity jsou určeny pro výuku českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ a pro cílenou podporu rozvoje čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií žáků. Mezi nejzásadnější témata souborů patří práce s uměleckou literaturou, tj. její didaktická intepretace. Použité jsou metody práce založené na aktivním učení žáků. Formy práce kombinují samostatnou práci žáků, skupinovou práci i frontální přístup. Účelem výstupu je prokázat aktivní zapojení studentů do řešení projektu na participujících školách a spolupráci s učiteli ZŠ.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory