ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Mgr. Pavla Kubíčková, Mgr. et Mgr. Alice Pohořská, Mgr. David Beňák, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Metodika se vzdělávacím obsahem reflektuje témata vzdělávacích programů realizovaných v rámci vzdělávacího modulu 4.6. Vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami (včetně vzdělávání zaměřeného na změny postojů k romské marginalizované komunitě). Vzdělávací modul se zaměřuje na žáky ohrožené diskriminací a pomáhá specifikovat vzdělávací potřeby žáků pocházejících z odlišného kulturního prostředí. Metodický materiál podrobněji rozpracovává téma podpůrných opatření u žáků s nespecifickými a specifickými poruchami chování, u žáků s odlišnými životními podmínkami a žáků z jiného kulturního prostředí (- žáků cizinců). Cílovou skupinu tvoří pedagogičtí pracovníci škol a školských poradenských zařízení. Dokument je ve formátu pdf.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: Mgr. Matěj Seifert, Mgr. Michal Nesládek, Mgr. Denisa Mouchová a kol. Autor: neudeven
Popis: Výstup Vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v základní škole je komparativní studií o vzdělávání žáků ohrožených diskriminací a nepříznivými životními podmínkami ve spolupráci se školami. Text obsahuje důkladný popis dostupných informací o žácích ZŠ se sociálním znevýhodněním a původní empirické sondy názorů pedagogů i žáků samotných na jejich školní socializaci (zejména vzdělávací) a nakonec srovnává vzdělávací výsledky těchto žáků s výsledky žáků bez sociálního znevýhodnění. Text je strukturován do 5 hlavních kapitol a obsahuje 7 příloh. Nejprve jsou objasněny základní pojmy týkající se sociálního znevýhodnění a jeho legislativního ukotvení. Je zde uveden základní přehled původních domácích výzkumů zaměřený na různě vymezené skupiny sociálně znevýhodněných žáků. Následuje prezentace čtyř výzkumných šetření provedených v letech 2017-2019. První dvě pracují s daty z matrik a jiných statistik. Zbývající dvě empirická šetření se liší především metodologicky. Výsledkem prvního dotazníkového šetření, jehož cílovou skupinou byli pedagogičtí pracovníci (učitelé), je jakási mapa subjektivních názorů učitelů a vedení škol na různé aspekty vzdělávání žáků se SZ. Poslední empirické šetření využívá didaktické testy z matematiky a českého jazyka používané ČŠI při testování žáků 5. a 9. ročníků. Sleduje výsledky žáků se sociálním znevýhodněním a srovnává se s výsledky ostatních žáků. Cílovou skupinou výstupu jsou pedagogičtí pracovníci škol i širší odborná veřejnost. Text je ve formátu pdf.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Strategické, metodické a analytické dokumenty a odborné zprávy