ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Kolektiv autorů NPI ČR Autor: neudeven
Popis: Zpráva I – seznamuje s pojetím a realizací společného vzdělávání prostřednictvím kvalitativního výzkumu v běžných základních školách hlavního proudu vzdělávání. Šetření se zaměřilo na kontext současného stavu společného vzdělávání ve škole včetně historie školy předcházející zavádění společného vzdělávání a zkušenostem s žáky se SVP, na pojetí výuky učitelem při společném vzdělávání různých dětí, na hodnocení podmínek ve škole pro výuku v heterogenní třídě a začleňování žáků s objemu a na jejich vzdělávání ve třídě, na přetváření školy, na přístupy na postupy pro diferenciaci a individualizaci výuky a na identifikaci a vyjádření představ o dalším směřování školy ve společném vzdělávání ve vztahu k charakteristikám školy.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Jiné
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR Autor: neudeven
Popis: Zpráva II předkládá výsledky kvantitativní části šetření vnímání a hodnocení proměn pedagogických procesů společného vzdělávání učiteli a vedením základních škol (na vzorku 140 škol, 1340 učitelů a 140 ředitelů). Byly sledovány dílčí domény pedagogických procesů: Zkušenosti a vnímaná spolupráce s asistentem pedagoga, složení třídy a zaměření výuky, zkušenosti učitelů s výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a hodnocení podmínek pro jejich výuku ve společném vzdělávání, připravenost na společné vzdělávání žáků, spolupráce a vnímaná podpora, vnímání změn a překážek při realizaci společného vzdělávání zástupci vedení ZŠ, charakteristika školy z pohledu zkušenosti školy se společným vzděláváním, preferované výukové strategie s ohledem na diferenciaci a individualizaci výuky a pedagogické zaměřenosti ZŠ na společné vzdělávání, tj. jak učitelé, resp. zástupci vedení ZŠ vnímali myšlenku společného vzdělávání. Výsledky ukazují spíše negativní přijímání ideje společného vzdělávání, převažují výhrady k možnostem společného vzdělávání různorodých žáků dohromady spolu s kritickým pohledem na možnosti podpory žáků se SVP ve výuce vyjádřeným učiteli, kteří s nimi měli zkušenost již před přijetím podpůrných opatření.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Jiné
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR Autor: neudeven
Popis: Zpráva III – se zabývá situací v mateřských školách (na vzorku kvantitativním - 202 MŠ a kvalitativním - 20 MŠ). Sleduje stejné oblasti jako u ZŠ s rozšířením o témata: začleňování a péče o děti z méně podnětného prostředí, o děti-cizince; podmínky společného vzdělávání a jeho možností, specificky po přistoupení dalších dětí v povinném posledním ročníku, zabývá se otázkou i věkově heterogenních tříd a skupin a začleňováním dvouletých dětí. Součástí zprávy jsou i výsledky zjišťování sebehodnocení profesní zdatnosti pro společné vzdělávání u učitelů (self-efficacy) pomocí mezinárodně srovnatelné škály. Měřicí nástroj byl v rámci šetření KA2 verifikován pro české vzdělávací prostředí. Sebehodnocení učitelů je dobré, slabší výsledky udávají začínající učitelky a učitelky nad 60 let. K společnému vzdělávání a jeho možnostem přistupují učitelé MŠ také spíše negativně a mají výhrady k podmínkám. Pozitivně naprostá většina z nich hodnotí přínos přítomnosti dětí s obtížemi v jedné skupině jako pozitivní pro sociální rozvoj všech dětí. V MŠ nemají na rozdíl od ZŠ problém s přijímáním různorodosti dětí. Zvládají jejich pedagogickou diagnostiku a následující diferencované postupy a individualizovaný přístup.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Jiné
Autor: Kolektiv autorů NPI ČR Autor: neudeven
Popis: Zpráva IV je zpracována za mimořádnou etapu šetření věnovaného společnému vzdělávání v ZŠ při vzdálené výuce během covidové pandemie a možnostem poskytování podpory různým žákům. Učitelé základních škol 5 vybraných krajů hodnotili náročnost výuky v režimu distančního vzdělávání, zda modifikovali cíle, plánování, přípravu, hodnocení, nakolik se jim dařila diferencovaná podpora žáků, komunikace s rodiči, zda sledovali, jak se cítí jejich žáci. Co ze zkušeností a postupů využijí následně v prezenční výuce. V kvalitativním šetření pak učitelé z 1. i 2. stupně reflektovali svůj přístup, v čem měnili výuku a jak, co se naučili při online výuce a co jejich žáci.
Licence: Creative Commons 4.0 - zachovejte licenci
Druh produktu: Jiné