ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Text metodiky pro práci pedagogů se žáky se zrakovým postižením v inkluzivní třídě je koncipován tak, aby seznámil učitele se základními principy práce s těmito žáky na základě projevů postižení v procesu edukace. Učitelé tak mohou získat informace o tom, jak se zrakové postižení a zrakové obtíže mohou projevovat v každodenní školní práci, jak s těmito žáky může pedagog pracovat jak se zaměřením na jejich individuální pokrok a školní úspěšnost, tak s ohledem na klima celé třídy. Propojení s praxí je zajištěno jak příklady z praxe prezentovanými v rámci teoretického vymezení, tak uvedením cvičení a aktivit pro přímou práci s inkluzivní třídou v přílohách. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání. a) PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, oftalmopedie, c) 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování, inkluzivní didaktika, e) výuka žáků se zrakovým postižením, dramatická výchova, dramika, práce s literárními texty, prvky zážitkové pedagogiky. f) Hlavní kapitoly: 1. Zrakové postižení v kontextu vzdělávání, vymezení zrakového postižení, vliv postižení zraku na psychické procesy, specifika věkových období, 2. Podmínky edukace žáků se zrakovým postižením, dramatická výchova jako komunikační most při společném vzdělávání, 3.Výzkumné šetření, ve kterém jsou analyzovaná získaná data ze spolupráce se třídou běžné základní školy, ve které je vzděláván žák se zrakovým postižením. Cílem je poukázat na přínos společného vzdělávání se žákem se zrakovým postižením pro všechny žáky třídy. Jako základní prvek pro podporu klimatu třídy byla využívána dramika. V textu jsou popsány způsoby a metody práce, kdy byly využívány společné hry a cvičení, dramatizace, práce s textem, prvky zážitkové pedagogiky. V přílohách k textu jsou uvedeny příklady cvičení a her, zážitkové aktivity k tématu: Nevidím/vidím špatně, návrhy dotazníků pro práci se specifickými tématy spojenými s otázkami klimatu třídy a inkluze, náměty pro práci se životními příběhy osob s postižením, ukázka práce žáků s erby a ukázka reflexe žáků. g) Dobrá praxe ve společném vzdělávání žáků s postižením zraku. h) Realizace akčního výzkumu, který je důležitým prostředkem změn v sociální realitě. Cílem je řešení konkrétního problému a hledání cesty k žádoucí změně. i) dramatická výchova, dramika, prvky zážitkové pedagogiky, j) žák se zrakovým postižením, oslabené vidění, nemožnost vnímat zrakem, refrakční vada - myopie, hypermetropie, astigmatismus, funkční porucha zraku, zraková ostrost, zorné pole, úprava prostředí a studijních textů, Janková, J., Moravcová, D., Röderová, P., Vrubel, M.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., Mgr. Martin Vrubel, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Text metodiky pro práci pedagogů se žáky se zrakovým postižením v inkluzivní třídě je koncipován tak, aby seznámil učitele se základními principy práce s těmito žáky na základě projevů postižení v procesu edukace. Učitelé tak mohou získat informace o tom, jak se zrakové postižení a zrakové obtíže mohou projevovat v každodenní školní práci, jak s těmito žáky může pedagog pracovat jak se zaměřením na jejich individuální, pokrok a školní úspěšnost, tak s ohledem na klima celé třídy. Propojení s praxí je zajištěno jak příklady z praxe prezentovanými v rámci teoretického vymezení, tak uvedením cvičení a aktivit pro přímou práci s inkluzivní třídou v přílohách. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání. a) PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, oftalmopedie, c) 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování, inkluzivní didaktika, e) výuka žáků se zrakovým postižením, dramatická výchova, dramika, práce s literárními texty, prvky zážitkové pedagogiky. f) Příloha 1: Ukázky aktivit, her a cvičení pro podporu inkluzivního klimatu ve třídě (23) , Příloha 2: Zážitkové a simulační aktivity s doporučenými zdroji informací (5), Příloha 3: Návrhy dotazníků pro práci se specifickými tématy spojenými s otázkami klimatu třídy a inkluze, Příloha 4: Náměty pro práci se životními příběhy osob s postižením , Příloha 5: Ukázka práce žáků s erby, Příloha 6: Ukázka reflexe žáků. g) Dobrá praxe ve společném vzdělávání žáků s postižením zraku. h) Realizace akčního výzkumu, který je důležitým prostředkem změn v sociání realitě. Cílem je řešení konkrétního problému a hledání cesty k žádoucí změně. i) dramatická výchova, dramika, prvky zážitkové pedagogiky, j) žák se zrakovým postižením, oslabené vidění, nemožnost vnímat zrakem, refrakční vada - myopie, hypermetropie, astigmatismus, funkční porucha zraku, zraková ostrost, zorné pole, úprava prostředí a studijních textů, Janková, J., Moravcová, D., Röderová, P., Vrubel, M., Pavlovská, M.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory