ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., PhDr. Dana Zámečníková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Cílem zážitkového vyučování je primární prevence problémů při začleňování žáků s mozkovou obrnou do inkluzivního vzdělávání, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků, posilování sociálně-emočních kompetencí žáka s MO a resilienčních faktorů v inkluzivní třídě, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO. Proběhla evaluace realizovaných aktivit se zaměřením na žáka s MO. Jednalo se o ústní vyhodnocení metodických listů s participujícím učitelem a zpracování zpětné vazby ze strany partnerské školy. Akční výzkum: byl použit dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění povědomí o životě osob s MO. Získané poznatky a navržené postupy mohou posloužit pedagogům v další každodenní praxi při vzdělávání žáků s tělesným postižením. a) typ PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, somatopedie, c) 1. a 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní didaktika, inkluzivní vyučování, e) zážitkové vyučování, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO. f) Hlavní kapitoly: 1. Vzdělávání žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí školy, charakteristika tělesného postižení, mozkové obrny, speciálně-pedagogická diagnostika žáka se zaměřením na mozkovou obrnu, 2. Vzdělávání žáka s mozkovou obrnou v inkluzivní třídě základní škol, podpůrná opatření, specifické metody a formy práce, technické a kompenzační pomůcky, 3. Výzkumný projekt: evaluace realizovaných aktiv se zaměřením na žáka s MO. Ústní vyhodnocení metodických listů s participujícím učitelem, akční výzkum - byl použit dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění povědomí o životě osob s MO, výzkum SDQ-Cze. g) Cílem zážitkového vyučování je primární prevence problémů při začleňování žáků s MO do inkluzivního vzdělávání, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků, posilování sociálně-emočních kompetencí žáka s MO a resilienčních faktorů v inkluzivní třídě, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO. h) zážitkové vyučování, i) práce s metodickými listy - ilustrační příklady, j) inkluze, edukace, tělesné postižení, mozková obrna, zážitkové vyučování, diagnostika, podpůrná opatření, Jankovský, J., Vítková, M., Opatřilová, D., Zámečníková, D., Říčan, P., Krejčířová, D., Čadová, E., Kraus, J., Best, J. S., Heller, K. W. & Bigge, J. L.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: PhDr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., PhDr. Dana Zámečníková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Cílem zážitkového vyučování je primární prevence problémů při začleňování žáků s mozkovou obrnou do inkluzivního vzdělávání, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků, posilování sociálně-emočních kompetencí žáka s MO a resilienčních faktorů v inkluzivní třídě, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO. Proběhla evaluace realizovaných aktivit se zaměřením na žáka s MO. Jednalo se o ústní vyhodnocení metodických listů s participujícím učitelem a zpracování zpětné vazby ze strany partnerské školy. Akční výzkum: byl použit dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění povědomí o životě osob s MO. Získané poznatky a navržené postupy mohou posloužit pedagogům v další každodenní praxi při vzdělávání žáků s tělesným postižením. a) typ PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, somatopedie, c) 1. a 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní didaktika, inkluzivní vyučování, e) zážitkové vyučování, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO, e) Obsah přílohy k metodické příručce: Pracovní listy s lustračními příklady pro I. stupeň základní školy - bariéry, výměna sociálních rolí, správný úchop tužky, podpora sociálně-emočních kompetencí, rozdílnost může obohatit třídní kolektiv, redukce rizikových podmínek, inkluze, soběstačnost, pomůcky na psaní, zapojení do tělesné výchovy, primární prevence problémů do začlenění do inkluzivního kolektivu, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků - dramatizace, pohádka, kreslení, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s tělesným postižením. Pracovní listy s lustračními příklady pro II. stupeň základní školy - podpora sociálně-emočních kompetencí – živé pexeso, skupinová hra, hra boccia, podporovat ochranné (podpůrné) podmínky a podpořit kompetenci žáků v těchto oblastech – pozitivní pojetí sebe sama, utváření a udržování přátelství, spolupráce, redukce rizikových podmínek pro nepřijetí žáka – skupinové a hry a cvičení, primární prevence problémů při začleňování do inkluzivního vzdělávání – zážitkový seminář, skupinová práce, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků: Bláznivá ZOO, komunikace – umění pomoci; skupinová práce ad., g) Cílem zážitkového vyučování je primární prevence problémů při začleňování žáků s MO do inkluzivního vzdělávání, podpora sociálně-emočních kompetencí intaktních spolužáků, posilování sociálně-emočních kompetencí žáka s MO a resilienčních faktorů v inkluzivní třídě, využívání speciálních kompenzačních a didaktických pomůcek u žáků s MO, h) zážitkové vyučování, i) využití pracovních listů s ilustračními příklady, j) inkluze, edukace, tělesné postižení, mozková obrna, speciálně-pedagogická diagnostika, podpůrná opatření, Jankovský, J., Vítková, M., Opatřilová, D., Zámečníková, D., Říčan, P., Krejčířová, D., Čadová, E., Kraus, J., Best, J. S., Heller, K. W. & Bigge, J. L.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory