ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D., PhDr. Radka Horáková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Realizace zážitkového vyučování, využití speciálních pomůcek a přístupů pro práci se žáky se sluchovým postižením s podporou partnera DIFA JAMU, diskuse, možnost zodpovězení dotazů. Vliv sluchového postižení na úroveň komunikačních schopností, recepce a produkce mluvené řeči, vizuální percepce řeči (odezírání), recepce psaného textu, čtenářská, funkční gramotnost, čtení s porozuměním, vizuálně motorické komunikační systémy, vizualizace učiva pomocí schémat a struktury. Žák se sluchovým postižením v kolektivu, vztahy se spolužáky, sociální vazby, sociální kompetence žáka, pravidla pro komunikaci ve třídě, poskytovaná podpora žáka se SP. V rámci evaluace se realizovala na začátku a na konci realizační fáze dotazníková šetření, která vycházela z dotazníkových metod Likertovy škály a sémantického diferenciálu. Strukturované rozhovory a vybraná dotazníková šetření byla využívaná v průběhu realizační fáze, zejména pak metoda pro vytvoření sociogramu třídy (SORAD). Realizace aktivit podpořila pedagogy i žáky v hledání nových možností, jak dosahovat úspěchu v edukačním procesu v inkluzivním prostředí základní školy. a) typ PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, surdopedie, c) 1. a 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování, inkluzivní didaktika, e) zážitkové vyučování, dramatická výchova, dramika, f) Hlavní kapitoly: 1. Vzdělávání žáků se sluchovým postižením, sluchové postižení, kompenzační pomůcky, komunikace žáka se sluchovým postižením, recepce psaného textu žáků se sluchovým postižením, rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí u žáků se SP, dramatická výchova ve výuce inkludovaných žáků se SP, 2. Podpora poskytovaná žákům se SP v inkluzivním prostředí ZŠ, SPC pro sluchově postižené, personální podpora, organizace výuky, metody výuky, využití moderních technologií a pomůcek ve vyuučování, úprava obsahu vzdělávání, desatero pedagoga žáka se SP v inkluzivní třídě ZŠ, 3) Evaluace - uskutečněna na začátku a na konci realizační fáze dotazníková šetření, vycházela z dotazníkových metod Likertovy škály a sémantického diferenciálu. Strukturované rozhovory a vybraná dotazníková šetření byly využívány v průběhu realizační fáze, zejména metoda pro vytvoření sociogramu třídy (SORAD). Smíšený výzkum - výzkumné nástroje: rozhovor, pozorování, dotazník, analýza dokumentů a zdrojů specifických metodik, zážitkové vyučování. Aplikace výzkumného nástroje SDQ-Cze, g) Žáci zažívali nové komunikační situace, díky kterým si prohlubovali komunikační dovednosti a schopnosti a docházelo i k upevňování vzájemných vztahů v kolektivu, což považujeme za jednu z klíčových podmínek k naplnění úspěšného procesu inkluzivního vzdělávání. Realizace aktivit podpořila pedagogy i žáky v hledání nových možností, jak dosahovat úspěchu v edukačním procesu v inkluzivním prostředí základní školy. Získané poznatky a navržené postupy poslouží v další každodenní praxi při vzdělávání žáků se sluchovým postižením. h) Zážitkové vyučování, i) dramatická výchova, dramika, j) žák se sluchovým postižením, komunikace, odezírání, prstová abeceda, český znakový jazyk, sluchadlo, kochleární implantát, bezdrátová technologie, vizualizace, Horáková, R., Doležalová, L., Lejska, M., Leonhardt, A., Barvíková, J., Šlapák, I., Floriánová, P.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory
Autor: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D., PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D., PhDr. Radka Horáková, Ph.D. Autor: neudeven
Popis: Realizace zážitkového vyučování, využití speciálních pomůcek a přístupů pro práci se žáky se sluchovým postižením s podporou partnera DIFA JAMU, diskuse, možnost zodpovězení dotazů. Vliv sluchového postižení na úroveň komunikačních schopností, recepce a produkce mluvené řeči, vizuální percepce řeči (odezírání), recepce psaného textu, čtenářská, funkční gramotnost, čtení s porozuměním, vizuálně motorické komunikační systémy, vizualizace učiva pomocí schémat a struktury. Žák se sluchovým postižením v kolektivu, vztahy se spolužáky, sociální vazby, sociální kompetence žáka, pravidla pro komunikaci ve třídě, poskytovaná podpora žáka se SP. V rámci evaluace se realizovala na začátku a na konci realizační fáze dotazníková šetření, která vycházela z dotazníkových metod Likertovy škály a sémantického diferenciálu. Strukturované rozhovory a vybraná dotazníková šetření byla využívaná v průběhu realizační fáze, zejména pak metoda pro vytvoření sociogramu třídy (SORAD). Realizace aktivit podpořila pedagogy i žáky v hledání nových možností, jak dosahovat úspěchu v edukačním procesu v inkluzivním prostředí základní školy. a) typ PDF, b) společenské vědy, pedagogika, speciální pedagogika, surdopedie, c) 1. a 2. stupeň základní školy, d) inkluzivní vzdělávání, inkluzivní vyučování, inkluzivní didaktika, e) zážitkové vyučování, dramatická výchova, dramika, f) Ukázky upravených textů: O veliké řepě, Už nikdy nebudu chytat veverky, Mikulášovy patálie, Úryvek z knihy Fiorella a Bratrstvo křišťálu od Vlastimila Vondrušky, Slon indický, Deanne Brayová. Metodické listy: Komunikace s osobami se sluchovým postižením, Mimika, Posloupnosti, Slabiky, To jsem já, Druhy vět, Pozadí a figura, Slon, Vánoční potterovský turnaj, Místa si vymění, Sochy, Desatero správné komunikace, Uzel, Lovci pokladů, Smysly, Socu, baci, vira, Cesta, Kresebný diktát, Počítací pexeso, Princezna, Skřítek, kouzelník a obr, Příšerky, Začarovaná země 1, 2, Příběh, Obchod, Být dobrým kamarádem, Jaký, kdo, co, kde, Kůň a jezdec, Průvodcovství, Akvabely, Cestovatelé, Kompot - rozcvička, Meloun, mrkev, jablko - pohybová hra s nácvikem odezírání, Co je zdravé - Psychomotorická edukační hra, Edukace čištění zubů, Potravinová pyramida, Znakující loutka, Tvorba komiksu z ostrovu Zdraví, namaluji cokoli, co je zdravé, Sochy - reflexe, Méně, více - reflexe. g) Implementace komunikačních systémů s postižením sluchu do výuky a problematice českého jazyka a čtení s porozuměním, přesněji osvojení si strategií při vyučovacím procesu vedoucích k minimalizaci důsledků sluchového postižení v oblasti porozumění mluvenému i psanému jazyku. Žáci zažívali nové komunikační situace, díky kterým si prohlubovali komunikační dovednosti a schopnosti a docházelo i k upevňování vzájemných vztahů v kolektivu. h) práce s upravenými texty a metodickými listy (viz výše), i) zážitkové vyučování, dramatická výchova, dramika, j) žák se sluchovým postižením, komunikace, odezírání, prstová abeceda, český znakový jazyk, dramatická výchova, dramatika.
Licence: Specifická MŠMT – neomezené užití vč. poskytnutí třetí osobě
Druh produktu: Výukový materiál/studijní opory