ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator OPVVV - Databáze produktů

Projekt

Název projektu

Registrační číslo

Výzva

Operační program

Detail produktu

Název produktu

Zaměření

Rok vydání

Klíčová slova

Hodnocení

)

Popis produktu

Soubory produktu

Autor: Mgr. Monika Lysková, Mgr. Libuše Kaletová Autor: neudeven
Popis: "Přírodovědně zaměřený vzdělávací program pro žáky 4. ročníku základní školy. Vzdělávací program s metodikou pro vyučující v PDF i word formátu ke stažení na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/03163-beskydy-pod-lupou.html. Součásti výstupu jsou pracovní listy pro žáky, pracovní listy s řešením pro vyučující, prezentace k tematickým blokům na webovém odkaze: http://ursuscentrum.cz/cz/0338-beskydy-pod-lupou.html v ZIP souboru a pracovní sešit. Oblast vzdělávání: - přírodní vědy: prohloubit pozitivní vztah k přírodovědným tématům a environmentálním otázkám. Uvědomit si specifičnost regionu, prohloubit vztah k místu a zájem o aktuální témata. - průřezová témata: Environmentální výchova, Osobnostní a sociální výchova. Průřezová témata kladně ovlivňují proces rozvíjení klíčových kompetencí. Aktivity programu podporují komunikaci a kooperaci mezi žáky, ve velké míře rozvíjí činnostní učení a kreativitu jednotlivců. - mezipředmětové vztahy: vyjma přírodovědného zaměření se v programu nabízí možnost mezipředmětového propojení. Při práci s pracovními listy je zapotřebí pracovat s tabulkami a přehledy, vyhledávat a třídit informace, číst s porozuměním, přiřazovat a doplňovat pojmy /čtenářská a matematická gramotnost/. Při pohybových aktivitách je nutná schopnost pohybovat se v terénu a orientovat se v prostoru /tělesná výchova/. Tvořivé činnosti vyžadují manuální zručnost a kreativitu /pracovní činnosti a výtvarná výchova/. Didaktické hry i další aktivity vyžadují kooperaci žáků ve skupinách, žáci jsou vychováváni k postojům a vztahu k jedinečnosti prostředí regionu /občanská a osobnostní výchova/. Druh výstupu: Bingo, pexeso, přiřazování, pozorování, hry s pohybovou a tvůrčí aktivitou, poznávačky, šifra, kvíz Cílová skupina: - žáci 4. ročníků základních škol - účastníci zájmových útvarů s přírodovědnou tematikou odpovídající věkové kategorii 4. ročníků základních škol Formy a metody práce: - frontální výuka, skupinová práce, pozorování, badatelství, experimentování - metoda informačně-receptivní (výklad, vysvětlování, popis) - metoda názorně-demonstrační - aktivizující metoda (diskuze, didaktické hry, rozhovor) - metoda dovednostní a praktická - metoda řešení problémů - metody reproduktivní (opakování). Cíl programu: prohloubit u účastníků pozitivní vztah k přírodě prostřednictvím přímého kontaktu s živou a neživou přírodou v jejím přirozeném prostředí a řešení environmentálních problémů v regionu. Tematické bloky a témata programu: 1. Les a Ekosystém les, Lesní patra Téma č. 1 Rostliny a živočichové podle lesních pater Téma č. 2 Lesní patra a rostliny a živočichové v nich, houby Téma č. 3 Rostliny a živočichové podle lesních pater. Tabulka Téma č. 4 Které je to patro? Pozorování v přírodě 2. Význam lesa Téma č. 1 Kořeny stromů, typy kořenů a význam kořenů pro život stromu Téma č. 2 Hádej, kdo jsem a jak rostu, listnaté a jehličnaté stromy 3 Téma č. 3 Členění lesa podle nadmořské výšky v Beskydech a druhy lesa (Je to les a přece jiný) Téma č. 4 Význam lesa, piktogramy 3. Ekosystém louka Téma č. 1 Život na louce Téma č. 2 Není louka jako louka Téma č. 3 Ptáci našich polí 4. Ekosystém pole Téma č. 1 Polní plodiny Téma č. 2 Jak se správně chovat v přírodě"
Licence: Creative Commons 4.0 - Uveďte původ 4.0
Druh produktu: Vzdělávací program